اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

شیوه تدریس قرآن در مدارس اشتباه است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه شیوه تدریس فعلی قرآن در مدارس اشتباه است، خواستار رفع این مشکل شد.

شیوه تدریس قرآن در مدارس اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان همدان با بیان اینکه تشکل‌ها و دستگاه‌های مختلف، فعالیت خوبی در زمینه‌های قرآنی انجام می‌دهند، اظهار داشت: با توجه به فعالیت خوب این دستگاه‌ها و تشکل‌ها لزوم ایجاد هم‌افزایی بیشتر بین آنها ضروری است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی از کم و کیف برنامه‌های هم خبر ندارند و طرح جامعی نیز برای فعالیت‌های قرآنی نوشته نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر ایجاد طرح جامع سال 93 در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، گفت: این طرح نه تنها باید اقشار مختلف را شامل شود بلکه باید بر اساس موقعیت جغرافیایی و جمعیت استان باشد تا بتوانند پوشش کاملی بدهد.

وی با اشاره به دستور کار اشاعه فرهنگ حفظ قرآن در برنامه توسعه پنجم، خاطرنشان کرد: طبق این برنامه از سال 1393 تا 1404، یعنی در طول 11 سال باید 230 هزار حافظ قرآن تربیت شود.

الهی‌تبار ادامه داد: باید در برنامه مصوب سال 93 نحوه توزیع این افراد بین دانشگاه‌ها، مدارس و دیگر دستگاه‌های متولی مشخص شود.

وی با تاکید بر 13 درصد سهم آموزش پرورش و همچنین دانشگاه، بیان کرد: سهمیه آموزش و پرورش 40 هزار نفر از این تعداد است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته سالانه 8 هزار نفر حافظ حداقل سه جزء قرآن باید از آموزش و پرورش باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: اگر آموزش و پرورش در هر مقطعی یک رشته قرآنی بگذارد دانش‌آموزان در یادگیری قرآن و رشته‌های آن پیشرفت چشم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه شیوه تدریس فعلی قرآن در مدارس اشتباه است، گفت: نتیجه این ادعا در دانشگاه مشخص است زیرا دوباره باید دانشجویان را شناسایی و روان‌خوانی قرآن را به آنها آموزش می‌دهیم در حالی که روانخوانی باید در ابتدایی آموزش داده می‌شد.

الهی‌تبار با ارائه پیشنهادی در خصوص حفظ قرآن در مدارس گفت: اگر طبق یک برنامه در مقطع اول ابتدایی همه دانش‌آموزان پنج آیه قرآن را حفظ کنند و این تعداد را هرسال افزایش دهیم در پایان دوره ابتدایی، دانش‌آموزان یک جزء کامل را حفظ خواهند بود.

وی با تاکید بر حمایت از تشکل‌های مردمی قرآنی افزود: این تشکل‌ها معمولا تقاضای هزینه نمی‌کنند مگر برای تقدیر از حافظان و تشویق آنها؛ این وظیفه دستگاه‌های متولی است که این تشکل‌ها را شناسایی و کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به پیگیری مکان جامعه‌القرآن همدان گفت: جامعه القرآن یک تشکل مردمی است که نیاز به حمایت دارد بنابراین تعهدهای گذشته استانداری به این نهاد نیز باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیصی به این طرح را باید بین مناطق محروم نیز تقسیم کنیم و حداقل 40 درصد این پول باید برای مناطق محروم اختصاص یابد.

الهی‌تبار با بیان اینکه نیاز است کمیته‌ای تشکیل شود تا نقش سازمان را مشخص و میزان هزینه‌ها را برآورد کند، گفت: جلسه کارشناسی باید برای هدفگذاری فعالیت‌های قرآنی تشکیل شود تا چارچوب مشخصی برای مدیریت هزینه‌ها و ساماندهی مشکل اعتبار تعیین کنیم.

وی، سه ماه برای ارائه گزارش این کمیته درنظر گرفت و اعلام کرد: مبنای کاری را باید تا پایان برنامه توسعه پنجم داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در پایان از دستگاه‌های دیگر نیز درخواست کرد تعهدات خود را در تعداد حافظان قرآن سال بعد اعلام کنند و افزود: این دستگاه‌ها باید مشخص کنند در چه مدت و تا چه میزان می‌توانند حافظ قرآن تربیت کنند.

انتهای پیام/89035/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول