اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز خبر داد

آمادگی 2600 پاکبان در دهه پاکسازی در شیراز

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز از آمادگی 2 هزار و 600 پاکبان برای پاکسازی این شهر در آستانه نوروز 93 خبر داد.

آمادگی 2600 پاکبان در دهه پاکسازی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح‌الله خوشبخت بعد از ظهر امروز در مانور نمادین دهه پاکسازی نوروز 93 اظهار داشت: با توجه به گردشگری بودن شیراز و استقبال میهمانان نوروزی از امروز به مدت 10 روز دهه پاکسازی نام‌گذاری شده است تا به آراستگی این شهر کمک کنیم.

وی گفت: در این دهه نظافت ویژه معابر اصلی و فرعی در سطح شهر، جمع‌آوری پسماندهای خشک، جمع‌آوری مازاد مصالح ساختمانی، شست‌و‌شوی المان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، نرده‌ها، پل‌های هوایی، زیرگذرها و کنارگذرها به صورت 24 ساعته در برنامه کاری ما قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: روزانه در شهر شیراز 910 تن پسماند را از منازل جمع‌آوری می‌کنیم و در دهه پاکسازی این مقدار به یک‌هزار و 700 تن در روز قابل افزایش است.

وی بیان کرد: در مجموعه پسماند در این دهه 2 هزار و 600 نفر از پاکبانان به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستند و در مانوری که امروز ترتیب داده شده است 150 نفر از این عزیزان به صورت نمادین شرکت کرده‌اند.

خوشبخت افزود: از 10 تانکر آب، پنج لبه‌شور و پنج واترجت در این دهه برای پاکسازی هرچه بیشتر شهر و آمادگی لازم برای آمدن میهمانان نوروزی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای چهارشنبه آخر سال هشت ایستگاه نظارتی در هشت نقطه از شهر پیش‌بینی کرده‌ایم که پاکبانان همراه با ماشین‌آلات خدمات‌رسان و تانکرهای آب آماده کمک‌رسانی به شهروندان برای اتفاق‌های اضطراری خواهند بود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز گفت: طرح جمع‌‌آوری مواد حجیم را در سطح شهر اجرا خواهیم کرد که شهروندان با تماس به شماره 137 و روابط‌ عمومی سازمان پسماند شهرداری می‌توانند وسایل حجیم غیرقابل استفاده خود را در اختیار شهرداری قرار دهند و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بهزیستی و کمیته امداد و فنی و ‌حرفه‌ای این اقلام را باسازی کرده و در اختیار خانواده‌های نیازمند می‌دهیم.

وی اضافه کرد: تعدادی از پارک‌های سطح شهر و سالن‌های مربوط به شهرداری شیراز و ورزش و جوانان و حسینیه‌ها و مساجد برای اسکان میهمانان نوروزی در نطر گرفته شده است.

خوشبخت ابراز داشت: 23 اسفند ماه جاری جشنواره بزرگ بازیافت را در شیراز اجرا می‌کنیم که از اول دی ‌ماه امسال بروشورهای این جشنواره در سطح شهر و منازل توزیع شده و شرایط شرکت در جشنواره تحویل مواد بازیافتی به ایستگاه‌های تبادل مواد است.

وی با اشاره به این‌که هدف از برگزاری این جشنواره حفظ محیط زیست است گفت: در این جشنواره بیش از 36 هدیه 300 هزار تومانی و 36 هدیه 500 هزار تومانی برای شهروندان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: طرح جمع‌آوری سبزه را در دستور کار خود داریم که در تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر نصب مخازن ویژه جمع‌آوری را قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول