اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

تخفیف 100 درصدی جریمه بدهکاران به شهرداری شیراز

معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر، 100 درصد جریمه بدهکاران به شهرداری، اگر تا پایان امسال بدهی خود را پرداخت کنند، بخشوده می‌شود.

تخفیف 100 درصدی جریمه بدهکاران به شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن اسدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به آغاز توزیع اوراق مشارکت در اواخر امسال اظهار داشت: با موافقت بانک مرکزی 350 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری شیراز منتشر می‌شود.

معاون اداری مالی شهردار شیراز با بیان اینکه دارندگان اوراق مشارکت از هفت تا 12 درصد تخفیف عوارض شهرداری بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: قرار است 190 میلیارد تومان آن امسال و 160 میلیارد تومان نیز مهر ماه سال آینده، اجازه انتشار داده شود.

وی با بیان اینکه با مکانیزم‌ در نظر گرفته شده، در عین حال آنکه اقبال بسیاری از سوی مردم به اوراق مشارکت را شاهد نیستیم، اما امیدواریم 100 درصد اوراق فروخته شود، تصریح کرد: اگر بانک مرکزی با انتشار و عرضه اوراق مشارکت شهرداری موافقت کند، با توجه به حجم 190 میلیارد تومانی این اوراق، بیش از 100 درصد بودجه محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به اعمال تخفیف 20 درصدی برای پرداخت‌کنندگان نقدی عوارض که 100 درصد بدهی خود را پرداخت می‌کنند، اشاره و اضافه کرد: اگر بدهکاران 50 درصد بدهی خود را پرداخت کنند، 10 درصد تخفیف شامل آنان می‌شود.

اسدی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تسهیلاتی برای فعالان بخش ساختمان در نظر گرفته شده تا بتوانند پیش از گرفتن پروانه، با ارائه حداقل مدارک، موافقت‌نامه گرفته و کار خود را آغاز کنند وی اضافه کرد: این موافقت‌نامه با توجه به متراژ ساخت و ساز دارای مدت اعتبار تا سقف سه سال است و مشمول یک نوبت تمدید بدون هزینه نیز می‌شود.

معاون اداری مالی شهردار شیراز یادآور شد: از ابتدای فروردین سال 93، متقاضیان پروانه ساختمانی، پیش از صدور پروانه باید مفاصاحساب پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را از تامین اجتماعی دریافت کنند البته این مبلغ در سال 92 و بر اساس مصوبه مجلس، از مردم دریافت نمی‌شد.

اسدی با اشاره به دوشیفته شدن کار در شهرداری‌های مناطق شیراز تا پایان سال، گفت: با توجه به تراکم حضور مردم در روزهای پایان سال در شهرداری‌های مناطق، ساعت کار را به‌شکل یک‌سره از صبح تا 18 بعدازظهر تعیین کرده‌ایم.

معاون اداری مالی شهردار شیراز از بخشودگی 100 درصدی جرایم عوارض شهرداری تا پایان فروردین ماه سال 93 خبر داد و افزود: با توجه به تصویب لایحه بخشودگی جرائم دیرکرد عوارض شهری توسط شورای اسلامی شهر، شهروندان شیرازی می‌توانند تا پایان فروردین ماه سال آینده برای تسویه بدهی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که بدهی آنها بالای 30 میلیارد تومان است با معرفی به بانک شهر بدهی آنها به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

اسدی در ادامه با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه سال جاری، 83 درصد از کل بودجه یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی شهرداری شیراز محقق شده است ابراز امیدواری کرد در روزهای باقی‌مانده، بیش از 90 درصد این بودجه محقق شود.

وی با توجه به شرایط موجود و کاهش حجم ساخت‌ و سازها به دلیل رکود بازار مسکن، تحقق 83 درصدی بودجه شهرداری را یک موفقیت دانست و با اشاره به تصویب بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز، در کنار این بودجه تکلیفی را برای جذب سرمایه‌گذار به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان، برای شهرداری در نظر گرفته که به‌نوعی به بودجه اضافه می‌شود.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول