اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم ‌پزشکی مازندران:

سواد سلامت بانوان ارتقا یابد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با تاکید بر توانمندسازی و افزایش سواد سلامت جامعه هدف، گفت: ضروری است سواد سلامت را در بانوان ارتقا دهیم.

سواد سلامت بانوان ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن اعرابی ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: شیوع افسردگی در زنان، دو تا سه برابر مردان است.

وی بیان داشت: شیوع بیماری اضطراب در زنان دو تا پنج برابر مردان و در بیماری‌های روانی تا چهار برابر و دیابت، فشار خون، چرب خون، چاقی، چاقی و بیماری‌های استخوانی و عضلانی زنان تا دو برابر مردان مبتلا می‌شوند.

اعرابی افزود: سکته قلبی، سکته مغزی، حوادث ترافیکی، سوختگی و اختلالات روانی افسردگی و اضطراب از عوامل مرگ زودرس در زنان است.

وی با بیان اینکه در مازندران سالانه حدود 360 مورد سرطان سینه داریم، تصریح کرد: سرطان سینه در زنان 25 درصد از بیماری سرطان زنان را شکل می‌دهد و سرطان‌های پوست، روده بزرگ، معده و مری در رده‌های بعدی ابتلا قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با تاکید بر توانمند‌سازی و افزایش سواد سلامت جامعه هدف، یادآور شد: ضروری است سواد سلامت را در بانوان ارتقا دهیم.

وی خواستار شد تمام دستگاه‌های اجرایی استان در شش ماه نخست سال 93 معاینات سلامتی ویژه بانوان شاغل را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/86007/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول