اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

یک هیئت اقتصادی اروپایی به مازندران سفر می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه هیئت اقتصادی اروپا به مازندران سفر می‌کند، گفت: مازندران مورد توجه کشورهای اروپایی قرار دارد.

یک هیئت اقتصادی اروپایی به مازندران سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، غلامرضا عشریه ظهر امروز در نشست هماهنگی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق در نوشهر اظهار کرد: در غرب مازندران کارگاه‌ها یا کارخانه‌های صنعتی زیادی نداریم اما از ظرفیت‌های صنعت گردشگری بسیار بالایی برخوردار هستیم که می‌توان آن را فعال کرد و این صنعت 10 برابر صنایع دیگر درآمدزا است.

وی با بیان اینکه توجه به صنعت گردشگری در غرب مازندران می‌تواند باعث توسعه اقتصادی در غرب مازندران شود، افزود: جوانان تحصیلکرده‌ای داریم که به علت بیکاری تابلو به دست در کنار خیابان می‌ایستند و این در حالی است که ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری داریم که می‌تواند اشتغالزایی کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: اکنون که در آستانه نوروز قرار داریم اگر سری به فرودگا‌ه‌های پایتخت بزنیم مشاهده می‌کنیم که چند هزار ایرانی به کشورهای دیگر می‌روند تا نوروز خود را بگذرانند و این یعنی خرج کردن پول در بیرون از خانه و این در حالی است که تنها شاید بتوان دو مقصد را در حد و اندازه مازندران برای مسافرت خارجی یافت اما بقیه جاها اصلاً در حد مازندران نیستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید‌ از هم اکنون برای شکوفایی و توسعه غرب مازندران وارد عمل شد، تصریح کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حضور فلاح به عنوان استاندار مازندران  نگاه بسیار خوبی در توسعه اقتصادی در قالب فضای گردشگری در مازندران ایجاد شد و این نویدبخش آینده‌ای درخشان برای صنعت گردشگری مازندران است.

عشریه حضور بانک‌ها در این عرصه را ضروری دانست و تصریح کرد: برخی موسسات مالی و اعتباری زیر نظر بانک مرکزی فعالیت دارند اما تا امروز نه تنها این موسسات و بانک‌های خصوصی در جلسات اقتصادی ما شرکت نکردند بلکه به بخشنامه‌های بانک مرکزی و قانون هم عمل نمی‌کنند.

وی ابراز داشت: تمامی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باید برای شکوفایی اقتصادی در مازندران کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد: امروز کشور ما و به ویژه استان مازندران به عنوان استانی برخوردار از فضاهای صنعتی و صادراتی مورد توجه کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: هیئتی اروپایی در آینده در راستای توسعه صنعت اقتصادی به مازندران سفر می‌کند، بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا در بازارهای جهانی حضوری فعال داشته باشیم.

عشریه خاطرنشان کرد: شرایط برای برپایی نمایشگاه در سلیمانیه عراق وجود دارد و امیدواریم فعالان اقتصادی و صادرکنندگان مازندران بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام /86019/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول