اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه‌:

نمایندگی وزارت‌ خارجه زمینه معرفی بین‌المللی کرمان را فراهم می‌کند

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در معرفی ظرفیت‌ها و توسعه استان کرمان‌ در خارج از مرز‌های بین‌المللی مؤثر است.

نمایندگی وزارت‌ خارجه زمینه معرفی بین‌المللی کرمان را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن قشقاوی‌ پیش از ظهر امروز در جلسه آغاز به کار نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان اظهار داشت: همکاری استانی در بسیاری از کشورها در حال توسعه است و بعد بین‌المللی می‌یابد.

وی بیان داشت: راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان، معرفی ظرفیت‌ها و توسعه استان کرمان را در خارج از مرز‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.

قشقاوی افزود: با راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در کرمان، استان کرمان می‌تواند به راحتی نسبت به صدور ویزای گردشگران، تجار، اساتید و سرمایه‌گذاران اقدام کند.

وی تصریح کرد: تایید اسناد سه‌جلدی و شناسنامه‌ای تجاری، دانشجویی، پزشکی و ... نیز از این بعد در استان کرمان فراهم‌ شده و مسئله رسیدگی به امور اتباع خارجی نیز ممکن می‌شود. 

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: کرمان نسبت به دیگر استان‌ها از لحاظ تنوع منابع معدنی و کانی جزو رده‌های اول‌ کشور است.

قشقاوی خاطر نشان کرد: تولید اول پسته و خرما و رتبه‌های دوم در زمینه مرکبات و صیفی‌جات متعلق به استان کرمان است و راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه کمک مؤثری در صادرات این محصولات دارد.

وی اذعان داشت: شهرستان‌های جیرفت و سیرجان از مناطق مهم کشاورزی در سطح کشور محسوب می‌شوند.

قشقاوی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری استان کرمان بیان داشت: گردشگران اروپایی عمدتا ترجیح می‌دهند تا در مناطق کویری حضور یابند و دیدن کنند، البته باید زیرساخت‌ها از جمله اقامتگاه‌ها، حمل و نقل و ... فراهم باشد.

وی با تاکید بر شناسایی کرمانیان خارج از کشور عنوان کرد: شناسایی کرمانیان خارج از ایران برای حضور در سرزمین مادری خود و سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

قشقاوی ابراز داشت: بخش خصوصی می‌تواند فعالیت زیادی داشته باشد، باید به این مسئله توجه بیشتری کرد و اتاق بازرگانی اثر زیادی در اجرای این مهم دارد.

وی با ارائه پیشنهاد تشکیل شورای روابط خارجی و بین‌الملل در استان کرمان گفت: این شورا با حضور اتاق بازرگانی، حوزه گردشگری، بین‌الملل دانشگاه، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دست‌اندرکاران این حوزه حضور داشته باشند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه بیان داشت: در حال حاضر فضا در وزارت امور خارجه مثبت است و سیل حضور هیئت‌هایی را به ایران شاهد هستیم.

قشقاوی افزود: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم حضور 160 سرمایه‌گذار فرانسوی را در استان کرمان شاهد بودیم و هفته گذشته با 15 وکیل آلمانی دیدار کردیم.

وی تصریح کرد: تا مذاکرات جامع راه طولانی در پیش داریم، نمی‌خواهیم وعده دروغین به مردم دهیم، اما واقعیت این است که مسیر مثبت و رو به گشایش پیش رو داریم.

انتهای پیام/80017/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول