اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد

رشد درآمد اوقاف آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال درآمد اوقاف نسبت به سال 90 پنج تا 6 برابر شده است.

رشد درآمد اوقاف آذربایجان غربی

حجت الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به افزایش درآمد اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، اظهار داشت: امسال درآمد اوقاف نسبت به سال 90 پنج تا شش برابر شده است.

وی به وقف‌های جدید در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 75 وقف جدید در اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

مصائبی به افزایش وقف‌های جدید ثبت شده در آذربایجان غربی اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته تعداد وقف‌های جدید 47 مورد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: احتمال افزایش ثبت وقف‌های جدید در ایام برگزاری برنامه آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان وجود دارد.

وی به مجموع موقوفات آذربایجان غربی در سال‌های قبل اشاره کرد و یادآور شد: تعداد موقوفات استان تا سال 90 نزدیک به شش هزار مورد بود و در دو سال اخیر نیز بیش از 100 مورد به آن اضافه شده است.

مصائبی با اشاره به نیت‌های متعدد واقفان در آذربایجان غربی، تصریح کرد: نیت‌های واقفان در دو بخش انتفاعی و منفعتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: وقف به نیت حسینیه، مسجد، ایتام خانه و وقف زمین برای حمایت از نخبگان در شهرستان میاندوآب از جمله وقف‌های انتفاعی آذربایجان غربی هستند.

مصائبی ادامه داد: کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت و همچنین کمک به حوزه‌های علمیه و طلاب در حیطه وقف‌های منفعتی استان قرار دارند.

انتهای پیام/61010/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول