اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

هنجارشکنی و قانون‌گریزی عامل اصلی رفتارهای انحرافی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه هنجارشکنی و قانون‌گریزی عامل اصلی رفتارهای انحرافی است، گفت: مشکلات موجود در جامعه، علت رفتارهای پرخطر نوجوانان به شمار می‌رود.

هنجارشکنی و قانون‌گریزی عامل اصلی رفتارهای انحرافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلیمان محبی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره دانش‌‌آموزی نوجوان سالم در کرمانشاه اظهار داشت: هدف از این جشنواره آموزش شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دوره نوجوانی سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوران زندگی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این دوران میزان آسیب‌پذیری نوجوانان در مقابل انحرافات موجود در جامعه بیشتر از سایر افراد است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، رفتارهای انحرافی و پرخطر زمانی به وجود می‌آیند که رفتارها در چارچوب‌ قانون و هنجارهای اجتماعی به کار گرفته نشوند.

وی اذعان داشت: نظریه‌های مختلفی از سوی دانشمندان رشته‌های گوناگون در مورد انحرافات اجتماعی صورت گرفته که هرکدام بازگو کننده تعریف خاصی از انحرافات اجتماعی دوران نوجوانی است.

محبی ابراز داشت: براساس نظریه زیست‌شناسان علت انحرافات اجتماعی نوجوانان مسائل ژنتیکی و جسمانی بوده و بیشتر افرادی که در زندان‌ها به دلیل ارتکاب جرم به سر می‌برند نقش ژنتیکی رفتارهای انحرافات را در خود تقویت کرده‌اند.

به گفته این مسئول، روانشناسان علت رفتارهای پرخطر نوجوانان را عدم تعادل روانی میان بخش‌های مختلف روان انسان اعلام کرده‌اند.

وی علت رفتارهای پرخطر نوجوانان از نظر جامعه‌شناسان را مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: زمانی که میان اهداف مقبول جامعه و راه‌های رسیدن به آن ناهماهنگی وجود داشته باشد رفتارهای انحرافی به وجود می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: نوجوانان باید رفتارهای پرخطر و هنجارهای موجود در جامعه را بشناسند و با وجود تکنولوژی‌های جدید خود را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون کنند.

وی الگوسازی معلمان به عنوان افراد فرهیخته برای دانش‌آموزان را موجب کاهش آسیب‌پذیری آن‌ها عنوان کرد و گفت: معلمان و مربیان آموزشی باید هموارکننده مسیر درست و سالم برای نوجوانان و دانش‌آموزان باشند.

انتهای پیام/2700/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول