اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در شیراز آغاز شد

صبح امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس، «المپیاد درون مدرسه‌ای ورزشی» از دبستان دخترانه علوم پزشکی شیراز آغاز شد.

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در شیراز آغاز شد

معاون فعالیت‌های دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه این المپیاد به خبرنگار فارس در شیراز گفت: مسابقات دانش‌آموزی همواره در مدارس اجرا می‌شد اما این مسابقات با هدایت مدیران مدارس و دبیران تربیت بدنی و به صورت غیر متمرکز صورت می‌گرفت.

حسن محمدی افزود: المپیاد درون مدرسه‌ای در راستای ساماندهی و رسمیت یافتن این فعالیت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: هدفی که در این المپیاد دنبال می‌شود توسعه و تعمیق فرهنگ مشارکت داوطلبانه در فعالیت‌های مختلف و از جمله مباحث ورزشی است.

محمدی با اشاره به کمبودهای اعتباری آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حتی در رویداد بزرگ و بین‌المللی مانند المپیک نیز ده‌ها هزار نفر به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت مالی مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این طرح مطابق یک زمانبندی مشخص در تمام استان‌ها المپیاد همراه با افتتاحیه و اختتامیه برگزار و البته استان فارس در این زمینه پایلوت محسوب می‌شود.

این مسئول سازو‌کار برگزاری این طرح را تشریح کرد و گفت: در این طرح انجمن‌های ورزش دانش‌آموزی به ریاست دبیر تربیت بدنی تشکیل و با همکاری خود دانش‌آموزان به عنوان اعضا، سایر معلمان و اولیا به عنوان دبیران کمیته‌های مختلف و با نظارت شورای مدرسه، المپیاد را برگزار می‌کنند.

محمدی ادامه داد: اصل مهم در اجرای این المپیاد مدرسه‌محور بودن فعالیت‌ها است و مدارس داوطلب پس از بررسی امکانات و فضاهای موجود می‌توانند برای اجرای المپیاد ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش طرح «المپیاد درون مدرسه‌ای» را برای تقویت برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس ابلاغ کرده است.

محمدی اضافه کرد: دانش‌آموزان به دلیل علاقه بسیاری که به بحث ورزش و مسابقه دارند برگزاری مسابقات را برای خود مطالبه می‌دانند و حاضر هستند که در اجرای مسابقات مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای موجب زیر پوشش قرار گرفتن تعداد بالایی از دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی می‌شود و آموزش و پرورش سعی دارد این المپیاد را با برگزاری همزمان بازی‌ها و ورزش‌های مختلف در دوره زمانی مشخص  انجام داده، با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی، تمام دانش‌آموزان را در این طرح شرکت دهد.

محمدی هدف اصلی از برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه‌ای را تحقق شعار تحصیل، تهذیب و ورزش از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: اگر مسئولان و خانواده‌ها با همکاری یکدیگر برای تحصیل، تهذیب نفس و ورود دانش‌آموزان به عرصه‌های ورزشی تلاش کنند خدمت عظیمی را به جامعه برای پرورش دانش‌آموزانی سالم و خلاق کرده‌اند.

معاون فعالیت‌های دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مورد طرح‌های  ملی ورزش مدارس نیز گفت: در ابتدای سال تحصیلی تصمیم مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر این قرار گرفت که طرح‌های گذشته تعطیل نشود اما روال کار به گونه‌ای خواهد بود که برای آموزش و پرورش هزینه ایجاد نشود.

محمدی با اشاره به این که در اجرای سال اول و دوم این طرح، هنوز برخی از دستگاه‌های آموزش و پرورش بدهی‌هایی دارند،  بیان کرد: در روال جدید با استفاده از امکانات استخرهای عمومی طرح‌هایی مانند طرح سباح اجرا شده و هزینه جدیدی به مناطق و نواحی تحمیل نمی‌شود.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول