اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان:

47 درصد از زندانیان زنجان به جرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: 47 درصد از زندانیان استان زنجان به جرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

47 درصد از زندانیان زنجان به جرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته اداره کل زندان‌ها برنامه‌های مختلفی را در حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که هر سال به مناسبت عید و از سوی انجمن حمایت از زندانیان صورت می‌گیرد، توزیع سبد کالایی در بین خانواده‌های زندانی است که امسال نیز این برنامه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با تاکید بر اینکه امسال سبد غذایی بین خانواده‌های 400 زندانی توزیع می‌شود، اضافه کرد: زمان توزیع این سبد از 25 اسفند ماه خواهد بود.

این مسئول همچنین به پرداخت عیدی به زندانیان نیز اشاره کرد و توضیح داد: امسال مبلغ عیدی زندانیان به ازای هر نفر از اعضای خانواده 500 هزار ریال است، یعنی اگر خانواده زندانی چهار نفر باشد، 2 میلیون ریال عیدی به آنها داده می‌شود.

کریمی در ادامه به اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت ایام نوروز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آثار مثبت حضور زندانیان در کنار خانواده به مناسبت ایام عید امسال نیز طبق سنوات گذشته این مرخصی به زندانیان اعطا می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان تاکید کرد: مرخصی مناسبتی عید نوروز ویژه زندانیان جرائم غیرعمد است.

این مسئول با بیان اینکه محکومان جرائم خشن شامل سرقت، قتل، مواد مخدر از قانون این نوع مرخصی استثنا هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 15 روز مرخصی به زندانیانی که واجد شرایط باشد، مرخصی داده می‌شود که این مدت تا 15 روز قابل تمدید است.

کریمی همچنین با اشاره به اعطای مرخصی به زندانیانی که دو ماه از دوران محکومیت آنها باقی مانده است، اذعان داشت: این گروه از زندانیان می‌توانند از قانون محکومیت پایان دوره استفاده کرده و دو ماه آخر را در کنار خانواده خود باشند. 

این مسئول با ارائه گزارشی از تعداد زندانیان زنجانی عنوان کرد: 47 درصد از زندانیان استان زنجان به جرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه سه درصد از زندانیان زنجانی را زنان تشکیل می‌دهند، متذکر شد: آمار این زندانیان 55 نفر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان اذعان داشت: جرم زندانیان زن اغلب مربوط به مواد مخدر، سرقت و قتل است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول