اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون

14هزار پرونده در شورای‌های حل اختلاف بروجرد تشکیل شده است

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14هزار و 489 فقره پرونده در شعبه‌های شورای حل اختلاف بروجرد تشکیل شده که از این میزان 14 هزار و 183 پرونده تعیین تکلیف شده‌اند.

14هزار پرونده در شورای‌های حل اختلاف بروجرد تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، عباس طاهری صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان که در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) برگزار شد، نقش رسانه‌ها را در انعکاس اخبار و ارتقاء فرهنگ عمومی کشور، مهم و خطیر عنوان کرد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در انعکاس صحیح اخبار نقش موثری در آگاهی بخشی به شهروندان داشته و از آنان به عنوان اهرم‌های بازدارنده در پیشگیری از وقوع جرایم یاد کرد.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد شوراهای حل اختلاف را نهادهای شبه قضایی عنوان و خاطرنشان کرد: تعداد شعبه‌های شوراهای حل اختلاف که در گذشته از مرز 100 شعبه در شهرستان بروجرد می‌گذشت، هم اکنون به 20 شعبه تقلیل یافته است.

طاهری با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت شوراها، شعبه‌های زیادی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان تشکیل شد، افزود: هم اکنون 20 شعبه شورای حل اختلاف این شهرستان با تجمیع در یک ساختمان، به صورت قانونمند در حال انجام وظیفه هستند.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 14هزار و 489 فقره پرونده در شعبه‌های شورای حل اختلاف بروجرد تشکیل شده که از این میزان 14 هزار و 183 پرونده تعیین تکلیف شده‌اند.

*راه‌اندازی 20 شعبه شورای حل اختلاف در بروجرد

وی عملکرد شوراهای حل اختلاف بروجرد را خوب ارزیابی و عنوان کرد: انجام این حجم بالای کار در 20 شعبه شورا، نشان از تبحر و وظیفه‌شناسی کارکنان آن دارد.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد از استخدام قضات در شورای حل اختلاف بروجرد خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از پایان دوره آموزشی، فعالیت خود را در ساختمان شورای حل اختلاف آغاز می‌کنند.

طاهری با اشاره به بیمه کارکنان واجد شرایط شعبه‌های حل اختلاف، رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح بین طرفین دعوا بیان داشت.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد با اشاره به کمبود قاضی و کارمند این اداره ادامه داد: با جذب 20 نیرو در ابتدای سال 93، مشکل کمبود نیرو تا حدودی مرتفع می‌شود.

طاهری امنیت در بروجرد را تا حدودی رضایت بخش خواند و اضافه کرد: بیکاری یکی از پدیده‌های شومی است که در صورت مهار آن از وقوع بسیاری از جرایم کاسته می‌شود. 

وی همچنین معضل اعتیاد را ام‌الفساد خواند و یادآور شد: بخش اعظم این معضل فرهنگی و اجتماعی، نشات گرفته از بیکاری است.

این مسئول سپس با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: بیکاری نقش مهمی در ضعیف شدن مبانی اعتقادی اشخاص دارد.

*21 هزار فقره پرونده به دادگستری بروجرد وارد شده است

وی آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان بروجرد را 21 هزار و 399 فقره عنوان و تصریح کرد: از این میزان 21 هزارو 266 فقره تعیین تکلیف شده و برخی دیگر نیز در دست بررسی است.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد با اشاره به آمارهای ارائه شده، عملکرد دستگاه قضا شهرستان بروجرد در سال جاری را رضایت بخش و مطلوب عنوان کرد.

طاهری ورودی پرونده به دستگاه قضایی شهرستان را در سال‌های 90 و 91 به ترتیب 14 هزار و 567 و 20 هزار و 705 مورد و خروجی آنها را 14هزار و 250 و 19 هزار و 870  مورد عنوان و تصریح کرد: براین اساس حجم پرونده‌های امسال تغییر محسوس و چشمگیری نسبت به سال‌های اخیر ندارد.

وی بخش اعظم پرونده‌های حقوقی را اختلافات خانوادگی و ملکی خواند و افزود: در این میان طلاق حرف اول را می‌زند.

رئیس دادگستری شهرستان بروجرد موضوع بیشتر پرونده‌های ارجاعی به دادسرای بروجرد را مواد مخدر، سرقت، کلاهبرداری و درگیری عنوان کرد.

*کاهش آمار زندانیان در بروجرد

طاهری با اشاره به کاهش آمار زندانیان این شهرستان به 700 نفر اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، وضعیت زندان‌های بروجرد از جهات مختلف ارتقاء یافته و جداسازی زندانیان جرایم مالی از افراد مجرم، بخشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای سالم‌سازی محیط زندان‌ها است.

این مسئول با اشاره به برخی  مفاسد اقتصادی، تاکید کرد: برخی شبکه‌های شبه هرمی با ابداع روش‌های مختلف و تبلیغات دروغین با کلاهبرداری و فریب مردم، مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

رئیس دادگستری بروجرد اذعان کرد: بخشی از پرونده‌های رسیده به دادگاه بروجرد مربوط به مال باختگانی است که فریب این تبلیغات کذب را خورده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور تامین بیشتر امنیت شهروندان و کاهش آمار نزاع‌ها، صدور مجوز استفاده از برخی سلاح‌ها ممنوع شده و اعطاء مجوز استفاده از سلاح‌های مجاز نیز منوط به برخی شرایط از جمله عدم سوء سابقه یا شرکت در نزاع صاحبان آنها است.

انتهای پیام/2304/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول