اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

ترویج قرآن راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

امام جمعه خارگ گفت: آنچه که می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستد، همین ترویج قرآن است.

ترویج قرآن راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآنی منتظران ظهور در خارگ اظهار داشت: این مراسم همزمان شده است با جشن ولادت حضرت زینب (س) که پیام‌رسان کربلا و در واقع اسلام بوده‌اند.

وی افزود: ایشان اهداف یزید را بر باد داد و پشت پرده افکار او را در کاخش افشا کرد، بنابراین ایشان نقش بزرگی در ترویج اسلام داشتند و این پیامی است برای زنان که می‌توانند عاملان ترویج اسلام باشند و بحمدالله زنان ما و بخصوص زنان این جزیره زینبی عمل کرده‌اند و یکی از عوامل ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی همین بانوان و مربیان قرآنی بوده‌اند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: یقین بدانید هر خانه‌ای که قرآن در آن باشد و خوانده شود و به آن عمل شود، آسیب نخواهد دید و اگر در خانه‌ای فرهنگ قرآنی رواج داشته باشد، مورد هجمه دشمن قرار نخواهد گرفت و لذا سعی کنیم خانه ما محل ترویج قرآن باشد، چراکه نور قرآن تضمین‌کننده هدایت تمام اعضای خانواده خواهد بود.

وی عنوان کرد: آنچه که می‌تواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستد، همین ترویج قرآن است، رهبری در روزهای گذشته نسبت به مسائل فرهنگی کشور ابراز نگرانی کردند و آنچه که می‌تواند نگرانی ایشان را برطرف کند، همین کاری است که شما انجام داده‌اید و این جای تقدیر دارد.

کمالی خاطرنشان کرد: باید در این زمینه از مدیران پایانه‌های نفتی ایران و آموزش و پرورش منطقه خارگ تشکر کرد که دغدغه ترویج مسائل فرهنگی را دارند و امیدواریم در سال‌های آتی در کنار این دو ارگان، دانشگاه آزاد اسلامی خارگ نیز وارد عمل شود و شاهد رقابت در بین دانشجویان نیز باشیم.

وی در پایان اذعان داشت: 6 سال پیش وقتی این جشنواره برای نخستین بار برگزار شد شاهد این استقبال خوبی نبودیم و در این 6 دوره، شاهد رشد چشمگیری در سطح جزیره بوده‌ایم و این مسابقات این افراد مشتاق را به دور هم جمع کرده است و تاثیر آن را امروز به وضوح شاهد هستیم و امیدوارم در این زمینه همچنان کار شود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول