اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

مبارزه با مواد مخدر دفاع از حقوق بشر است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با مواد مخدر یکی از مصادیق روشن دفاع از حقوق بشر است.

مبارزه با مواد مخدر دفاع از حقوق بشر است

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی و تهدیداتی که بشریت را در دنیا تهدید می‌کند،‌ موضوع گسترش اعتیاد به مواد مخدر است که مبارزه با آن یکی از مصادیق روشن دفاع از حقوق بشر است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل همجوار بودن با یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان و همچنین در مسیر ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی سالیانه هزینه بسیار سنگینی در مبارزه با حمل و ترانزیت مواد مخدر به ویژه در مرزها و مناطق شرق کشور می‌پردازد.

وی به فعالیت گروهک‌های مسلح تروریستی در پشت مرزهای شرقی کشور که همجوار با استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر دامنه برخی از اتفاقاتی تروریستی به داخل استان کشیده شده ‌که ضمن انجام عملیات تروریستی از جمله بستن جاده‌های مواصلاتی و اصلی بین شهری و همچنین انجام اقدامات انتحاری در مساجد و در بین مردم عادی که در حال انجام مراسم عبادی و مذهبی بوده‌اند، تاکنون ده‌ها نفر از شهروندان این استان را به شهادت رسانده و یا مجروح و معلول کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این در حالی است که این گروهک‌های تروریستی بنا به اعتراف عوامل اصلی دستگیر شده از آنها تحت حمایت اطلاعاتی،‌ تجهیزاتی و مالی برخی از کشورهای منطقه یا فرا منطقه‌ای هستند و از سوی دیگر، انگشت اتهام برخی از مجامع بین المللی به اصطلاح دفاع از حقوق بشر متوجه نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با اینگونه حوادث تروریستی در این استان است.

وی در ادامه به گزارشات گزارشگر ویژه حقوق بشر در خصوص نحوه محاکمات و اجرای احکام صادره در استان سیستان و بلوچستان اشاره و آن را کاملاً‌ کذب و مغرضانه دانست.

حمیدی گفت: در هیچ جای کشور ایران اسلامی از جمله در این استان، هیچ حکم قضایی بدون انجام تشریفات قانونی و خلاف اصول حقوق بشری صادر و اجرا نمی‌شود و زندانیان استان، از تمام حقوق بشر دوستانه برخوردار بوده که این امر به تائید بازرسان و کارشناسان UNODC که در اوائل سال 92 به این استان عزیمت و از زندان مرکز استان از جمله بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی زاهدان بازدید کرده‌اند نیز رسیده است.

انتهای پیام/75005/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول