اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل رسانه:

ماهواره‌ها مطالعه شده علیه ایران فعالیت می‌کنند

یک کارشناس مسائل رسانه با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه ترویج فساد در جامعه، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای قبح را تبلیغ نمی‌کنند بلکه ماهیت قبح را تحریف می‌کنند.

ماهواره‌ها مطالعه شده علیه ایران فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محمدجواد روحانی‌نژاد صبح امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس شهر سنندج در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج اظهار داشت: در دنیای کنونی رسانه‌ها حضوری پررنگ در خانه‌ها دارند به گونه‌ای که عضوی جداناپذیر از خانواده شده‌اند.

وی با یادآوری تحمیل یک جنگ نابرابر و استفاده از ابزارهایی چون توپ و تفنگ و تجهیزات جنگی و گرفتن بسیاری از بهترین افراد کشور، گفت: دشمنان اکنون به روش دیگری ماموریت گرفتن افراد از ایران را دنبال می‌کنند و آن هم با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در قالب ترویج برنامه‌هایی که موجب ترویج ناهنجاری در جامعه می‌شود.

روحانی‌نژاد، ماهواره، رمان و کتاب‌های غیراخلاقی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را از جمله ابزارهای دشمن برای فروپاشی خانواده‌های ایرانی و رسیدن به مطامع آنها نام برد که روز به روز در حال گسترش است.

این کارشناس رسانه با اشاره به شبکه‌هایی از جمله فارسی وان، ام‌پی‌سی فامیلی و جم‌ تی‌وی که جز پخش سریال کاری به سیاست ندارند، گفت: شخصی به نام رابرت مرداک که یک فرد یهودی است، علاوه بر پشتیبانی از این شبکه‌ها، 100 عنوان روزنامه و مجلات پرتیراژ جهان را حمایت می‌کند و با این ابزارها فساد را وارد خانه‌ها می‌کند.

به گفته وی، برخی از شبکه‌های ماهواره کاملا مطالعه شده ایجاد شده‌اند و هدف آنها هم خانواده‌هاست چراکه می‌دانند اگر خانواده دچار مشکل شود در جامعه بی‌ثباتی اتفاق می‌افتد و این همان ماموریتی است که این رسانه‌ها دنبال می‌کنند.

روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: زنان در 87 درصد از سریال‌های ماهواره‌های فارسی زبان نقش محوری دارند چراکه بیشترین هدف آنها زنان هستند و تزلزل خانواده‌ها را با مسئله حیازدایی در پیش گرفته‌اند.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: خیانت زن و شوهر به همدیگر و رابطه‌های جنسی قبل از ازدواج در سریال‌های ماهواره‌ای با هدف قبح‌زدایی و حیازدایی ترویج می‌شود و در صورتی که خانواده‌ها ما با چنین مسائلی آشنا نباشند به راحتی در منجلاب گرفتار خواهند شد.

روحانی‌نژاد گفت: این سریال‌ها از کشورهایی چون آمریکا، مکزیک، کلمبیا، ترکیه و کره جمع‌آوری می‌شود و در این سریال‌ها «کره‌ای» به نمایش گذاشته می‌شود که کاملاً فرهنگ خود را از دست داده و سبک زندگی غربی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه ترویج فساد در جامعه، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای قبح را تبلیغ نمی‌کنند بلکه ماهیت قبح را تحریف می‌کنند.

این کارشناس مسائل رسانه در ادامه بچه‌ها را قربانیان اصلی ماهواره دانست و گفت: تصاویری که بچه‌ها می‌بینند در ذهن آنها می‌ماند و آنها هم برای این موضوع با برنامه‌ریزی جلو می‌روند.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: برخی از والدین به آسانی از کنار بچه‌ها می‌گذرند و گاهی می‌گویند که برخی شبکه‌ها را قفل می‌کنند که این خنده‌آور است چراکه آنها برای این مسئله هم برنامه دارند و باز کردن قفل ماهواره را آموزش می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه اخبار ناگواری از تاثیرپذیری از ماهواره به گوش می‌رسد که توجه بیشتر مسئولان را گوشزد می‌کند که تنها راه مقابله با آن هم فرهنگ‌سازی و تقویت برد رسانه‌های داخلی است.

روحانی‌نژاد در پایان خطاب به مسئولان مدارس حاضر در جلسه گفت: شماها وظیفه سنگینی دارید چراکه می‌توانید فرزندان خانواده‌ها را با آموزش‌ها و روش‌های صحیح از گرایش به سمت دیدن فیلم‌های هنجارشکن باز دارید.

انتهای پیام/79001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول