اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق بازرگانی بیرجند:

درمیان زیر چتر حمایتی جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفت

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: با اجرای طرح حمایت از دانش‌آموزان محروم به صورت پایلوت توسط جامعه نیکوکاری ابرار در خراسان جنوبی، شهرستان درمیان هم زیر چتر حمایتی این جامعه قرار گرفت.

درمیان زیر چتر حمایتی جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، سیدمحمدرضا علیزاده در جلسه بررسی اجرای این طرح در اسدیه با بیان این که جامعه نیکوکاری ابرار در دل اتاق بازرگانی برای مشارکت فعالان اقتصادی برای ایفای مسئولیت اجتماعی فعالیت دارد، اظهار داشت: این جامعه به صورت پایلوت حمایت از دانش‌آموزان محروم خراسان جنوبی را آغاز کرده است.

وی طرح اجراشده در روستای محمد‌‌آباد پسکوه قاین را از جمله طرح‌های پایلوت جامعه نیکوکاری ابرار ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح، پس از شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد، فعالان اقتصادی به صورت ماهانه مبلغی را به حساب این افراد در قالب بورس تحصیلی واریز می‌کنند و به صورت مستمر در جریان پیشرفت تحصیلی آنها قرار می‌گیرند.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند مبلغ پیشنهادی به ازای هر دانش‌آموز را 80 هزار تومان و دانشجو را 150 هزار تومان به صورت ماهانه اعلام کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی درمیان و اسدیه نیز در این دیدار اذعان داشت: حمایت از نخبگان مددجوی خراسان جنوبی می‌تواند فرصتی برای جامعه نیکوکاری ابرار باشد.

مهدی خزاعی از برگزاری دوره توجیهی اجرای طرح کمک مددکار خانواده در شهرستان اسدیه خبر داد.

وی گفت: در این طرح خانواده‌هایی که از جمعیت بالاتری برخوردارند، انتخاب می‌شوند و یکی از فرزندان که از سطح تحصیلات بالاتری برخوردار باشد به عنوان کمک مددکار خانواده انتخاب می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی اسدیه ادامه داد: جلسه توجیهی برای فرزندان مددجو که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند، با حضور کارشناسان مددکار این نهاد برگزار و شرکت‌کنندگان در این دوره با نحوه کار و فعالیت و شرح وظایف خود آشنا می‌شوند.

خزاعی خاطرنشان کرد: این کمک مددکاران که از فرزندان مددجویان زیرپوشش هستند، در زمینه شناسایی مشکلات خانواده، دلایل بروز فقر در آنها، شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیر خانواده، وضعیت تربیتی فرزندان، وضعیت مذهبی و دینی، وضعیت اشتغال و توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که در خانواده هست اطلاعاتی را در اختیار مددکاران امداد قرار می‌دهند.

وی افزود: بسترهای مناسبی برای حمایت در سطح شهرستان وجود دارد که امیدواریم با همکاری و تعامل به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/22482/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول