اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر تبریز:

بودجه 28 هزار میلیارد ریالی شهرداری تبریز به تصویب رسید

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از تصویب لایحه 28 هزار میلیارد ریالی بودجه سال 93 شهرداری این کلانشهر خبر داد.

بودجه 28 هزار میلیارد ریالی شهرداری تبریز به تصویب رسید

سعید حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: گفت: لایحه بودجه سال 93 شهرداری تبریز پس از برگزاری 9 جلسه رسمی و فوق العاده، با برخی اصلاحات و اعمال تغییراتی به تصویب رسید.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی بودجه سال آینده شهرداری تبریز نسبت به سال 92 افزود: رقم خالص بودجه پیشنهادی بدون احتساب ارقام تکراری 26 هزار و 400 میلیارد ریال بود اما با توجه به برخی پیشنهادات اعضای شورا و به تبع آن افزایش تعداد طرح‌های عمرانی، این میزان 2 هزار و 100 میلیارد ریال افزایش داده شده و در نهایت بودجه سال 93 شهرداری تبریز در رقم 28 هزار و 500 میلیارد ریال نهایی و تصویب شد.

سخنگوی شورای اسلامی تبریز اضافه کرد: به گفته شهردار تبریز، کل طرح‌های پیشنهادی اعضای شورا برای اجرا در سال 93 افزایشی معادل 5 هزار و 400 میلیارد ریالی را طلب می کرد، اما با توجه به محدودیت منابع و احتمال تحقق نیافتن این میزان افزایش درآمد، طرح های پیشنهادی بر اساس ضرورت و اهمیت اجرا، اولویت‌بندی و در لایحه بودجه لحاظ شد.  

حاجی‌زاده مهم‌ترین ویژگی لایحه بودجه سال 93 شهرداری تبریز را اولویت‌بندی طرح‌ها و ارائه برنامه زمانبندی عنوان و خاطر نشان کرد: ارائه برنامه زمان‌بندی خواست اعضای شورا بود و بر اساس اعلام و تعهد شهردار تبریز در صحن علنی شورا، طرح‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال 93 به نسبت حجم کار، حداقل تا یک و حداکثر تا سه سال آینده آغاز، اجرا و افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ارائه برنامه زمان‌بندی برای طرح‌های عمرانی این امکان را به اعضای شورا فراهم می‌کند تا وظیفه نظارتی خود را دقیق‌تر انجام دهند و این رویکرد، گامی مهم در تحقق به موقع وعده‌های داده شده به مردم محسوب می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده را، اصلاح آیین‌نامه رفاهی کارکنان شهرداری تبریز بیان کرد و گفت: نکته طلایی این تصمیمات که برای نخستین بار در مورد کارگران مجموعه شهرداری اجرایی می‌شود بهره‌مندی نیروهای شرکتی و استیجاری از امکانات رفاهی و برخورداری از کمک هزینه‌های معیشتی است و رویکرد حمایتی اعضای شورا، برای کاهش تبعیض و رعایت عدالت در پرداختی‌های کارکنان به ویژه حمایت از کارگران خدوم و زحمتکش مجموعه شهرداری است.

حاجی‌زاده در تشریح اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری این کلانشهر عنوان کرد: بهبود محیط شهری، توسعه حمل و نقل و عبور و مرور شهری و برنامه‌ریزی توسعه شهری سه اولویت اول بودجه سال 93 شهرداری تبریز است.

به گفته وی، در سال 93 برای احیاء بافت فرسوده، ساماندهی حاشیه نشینی، توسعه فضای سبز و توسعه حمل و نقل عمومی بودجه خوبی دیده شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش قابل توجه سهم سازمان‌ها و شرکت‌ها در بودجه سال 93 افزود: میزان خالص اعتبارات اختصاصی به سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تبریز در سال آینده معادل 49 درصد کل بودجه است و در این میان شرکت توسعه و عمران آذربایجان، سازمان توسعه و عمران، سازمان قطار شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی بیشترین اعتبارات را دارا هستند.

وی با بیان اینکه 78 درصد رقم خالص بودجه سال آینده در بخش عمرانی هزینه می‌شود، اضافه کرد: در سال 93 اجرای بیش از 650 طرح عمرانی در بخش‌های مختلف پیش بینی شده که نزدیک به نصف این طرح‌ها جدید و بقیه، طرح‌های ناتمام سال‌های گذشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: بر اساس اعلام مسئولان شهرداری، سال 93 شاهد اجرا، تکمیل و افتتاح نزدیک به 30 طرح مسیرگشایی در مناطق مختلف تبریز خواهیم بود.

حاجی‌زاده اذعان داشت: همچنین برای تحقق بودجه سال 93 شهرداری تبریز، فروش 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و دریافت 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات، در لایحه پیشنهاد و پیش بینی شده که این 9 هزار میلیارد ریال برای احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی اختصاص خواهد یافت.

وی اطمینان داد در روند بررسی لایحه بودجه سال 93 شهرداری تبریز، عدالت در توزیع بودجه برای حرکت به سمت توسعه متوازن شهر، به عنوان دغدغه اصلی و اولویت اساسی اعضای شورای شهر تبریز رعایت شده است.

انتهای پیام/60002/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول