اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شیراز:

امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شیراز گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات دولتی آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، مصطفی امیری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شیراز با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: تمام مسئولان باید برای اجرای این وظیفه تلاش کنند.

فرماندار شهرستان شیراز ابراز داشت: در نظام جمهوری اسلامی سه سند بالادستی به منظور احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که تمام افراد باید با توجه به آن در عمق‌بخشی به این فرهنگ اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: نخستین سند بالادستی قرآن کریم سوره آل عمران آیه‌های 110و 104 و سوره توبه آیه 71 است که در این آیه می‌فرماید «وَالْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ»، مردان و زنان باایمان، ولیّ (یار و یاور) یکدیگرند و امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند.

امیری با اشاره به صحبت‌ها و سفارشات اهل بیت(ع) در مورد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: سفارشات و اندرزهای ائمه معصومین(ع) دومین سند مهمی است که ما را در احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هدایت می‌کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان شیراز با اشاره به سند سوم مورد تاکید در نظام جمهوری اسلامی در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در اصل‏ هشتم قانون اساسی آمده است که در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ از منکر وظیفه‏‌ای‏ ‏همگانی‏ است و مردم‏ نسبت‏ به‏ یکدیگر، دولت‏ نسبت‏ به‏ مردم‏ و مردم‏ نسبت‏ به‏ دولت‏ مسئولیت دارند.

وی اضافه کرد: تمام مسئولان نسبت به قرآن، اسلام و خون شهدا مسئولیت دارند و باید در راستای احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

امیری خاطرنشان کرد: در تمام دستگاه‌های دولتی، فضاهای عمومی، اماکن تجاری و خیابان‌ها باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد.

فرماندار سومین حرم اهل بیت(ع) تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم در شهر مقدس شیراز عده‌ای هنجارشکن موجب نگرانی و دغدغه متدینان و مومنان شوند.

وی با اشاره به همزمانی دهه فاطمیه با ایام نوروز یادآور شد: در ایام نوروز شهر شیراز باید رنگ و بوی فاطمیه داشته باشد.

امیری تصریح کرد: برای تحقق این امر مهم باید تمام مراکز اقامتی، هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری حال و هوای سوگواری ایام فاطمیه را حفظ کنند.

فرماندار شهرستان شیراز درایت، هوشمندی و تدبیر در عرصه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مباحث مهم مورد توجه دانست و تصریح کرد: اگرچه توفیقات قابل توجهی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در شیراز حاصل شده اما در این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) باید تلاش بیشتری در راستای امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

انتهای پیام/2448/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول