اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

محدودیتی برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد وجود ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد محدودیتی وجود ندارد.

محدودیتی برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در گردهمایی نمایندگان ولی فقیه، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد، در رابطه با تاسیس بنیاد زائر در راستای احداث زائرسراهای ارزان قیمت اظهار کرد: در احادیث معتبر پس از زیارت امام حسین(ع) به زیارت امام رضا(ع) توصیه‌های ویژه‌ای شده است.

وی افزود: تاکید به زیارت ثامن‌الحجج (ع) به دلیل آن بوده که این منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، کانون تجمع شیعه و قوت‌الاسلام شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه وظیفه ما بکارگیری تمام اهتمام خود در راستای این هدف بعنوان مرکز تجمع شیعه است، گفت: مقام معظم رهبری نیز تاکیدات ویژه‌ای به تهیه مراکزی برای زائران کم‌برخوردار امام رضا (ع) دارند.

وی ادامه داد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری طرح خشت‌های آسمانی با استقبال روبرو شد و بنیاد زائر که تشکیلاتی کشوری و ملی است، شکل گرفت.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه بنیاد زائر تشکیلاتی مشهدی نیست و هر استانی یک شعبه از این بنیاد را دارد، گفت: در مرکز هر استانی بنیاد زائر تشکیل می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: بر اساس اساسنامه این طرح، بنیاد زائر در هر استان با محوریت نماینده ولی فقیه آن استان ایجاد می‌شود و متولی بنیاد زائر هر استان نماینده ولی فقیه آن خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: امیدواریم در پی عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری قبل از تشریف فرمایی ایشان به مشهد مقدس، این طرح اجرایی شود چرا که این طرح بهترین سبک اجرایی برای فرمایشات ایشان است.

علم‌الهدی خطاب به نمایندگان ولی فقیه و مسئولین استانها در این گردهمایی گفت: برای بنیاد زائر در هر استان بویژه مشهد، شهرداری موظف به همه‌ گونه مساعدت و همکاری از جمله ارائه پروانه رایگان و... است.

وی در خاتمه اظهار کرد: در اساسنامه بنیاد زائر، شخصیت‌های حقوقی دخالت داشته و بنیاد زائر تشکیلاتی ماندنی است و محدودیتی برای زائرسراهای ارزان قیمت به لحاظ مساحت در مشهد، وجود ندارد.

انتهای پیام/2202/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول