اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی:

زیبایی‌های نوروز و ارزش‌های الهی حفظ شود

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید زیبایی‌های نوروز و ارزش‌های الهی حفظ شود، از تمام مردم این استان برای حضور در طرح آرامش بهاری دعوت کرد.

زیبایی‌های نوروز و ارزش‌های الهی حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع مسئولان و مدیران فارس از تمام مردم این استان برای حضور در طرح آرامش بهاری که توسط اداره کل اوقاف فارس صورت می‌گیرد، دعوت کرد و اظهار داشت: در زندگی فرصت‌هایی است که باید از آنها در مسیر بهبود کارها و شرایط استفاده کرد و باید از این فرصت در مسیر تعالی ارزش‌های والای انسانی بهره ببریم و اجازه ندهیم که فضا آلوده به گناه، معصیت و مسائل ضد ارزشی شود.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری امسال، با توجه به تجربه سال‌های گذشته باید بتوانیم کاری برتر از نظر کیفی و گسترده‌تر از نظر کمی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا(س) خاطرنشان کرد: مردم ما بدون استثنا، دوستداران و علاقمندان اهل بیت(ع) هستند و حرمت اهل بیت(ع) را بر تمام حرمت‌ها مقدم می‌دارند.

نماینده ولی فقیه در فارس، این استان را هم از نظر وجود امامزاده و بقعه متبرکه و هم از نظر مراکز سیاحتی، گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در کشور ممتاز دانست و تصریح کرد: حرم‌های مطهر، مساجد قدیمی، خانه‌های زیبا، آثار باستانی و آب و هوای لطیف همگی در کنار یکدیگر، فارس را ویژه و منحصر به فرد کرده است.

ایمانی اضافه کرد: وجود بیش از یک‌هزار و 500 بقعه با برکت اهل بیت پیامبر(ص) در این استان، مراکز باستانی در شیراز، مرودشت، پاسارگاد، فیروزآباد، کازرون، جهرم و ... و جاذبه‌های طبیعی فارس به ویژه شهر شیراز،  فرصت‌ها را دوچندان و ظرفیت‌ها را مضاعف می‌کند و باید کمال استفاده و بهره را از آن داشته باشیم.

وی هماهنگی بین اوقاف، میراث فرهنگی و مجموعه مبلغان اعزامی در طرح آرامش بهاری را یک تلفیق مبارک دانست و افزود: در این طرح مبلغ کارآزموده در بقاع متبرکه و همچنین مراکز باستانی مانند تخت جمشید، پاسارگاد، مجموعه زندیه و سایر اماکن استقرار می‌یابد و با اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی، جواب به مسائل شرعی و برنامه‌های فرهنگی به مردم خدمت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: دست‌اندرکاران و مجریان این طرح، برنامه‌های خشک یا افراطی را کنار بگذارند، تمام زیبایی‌های نوروز و معیارها و ارزش‌ها را لحاظ کنند، فضاهایی که در اختیار هست رنگ و بوی الهی داشته باشد، گفتمان حاکم بر این فضاها گفتمان الهی، معنوی و ارزشی باشد و طوری برنامه‌ریزی شود که مردم در عید تفریح کنند نشاط و شادابی داشته باشند و ارزش‌های الهی نیز حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری زمانی ارزشمند است که آن را طرح استانی و میهمانان آن را میهمانان استانی بدانند نه متعلق به اداره یا سازمان خاص و میهمانان نیز با یک خاطره خوب فارس را ترک کنند.

ایمانی در پایان با قدردانی از همکاری ادارات، موسسات و اقشار مختلف این استان در برگزاری پرافتخار سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه، از همگان برای همکاری و همیاری در اجرای این طرح بزرگ فرهنگی و ارزشمند دعوت کرد.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول