اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم خبر داد

آغاز طرح آرامش بهاری از 27 اسفند در شهرستان طارم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از آغاز طرح آرامش بهاری از 27 اسفند در شهرستان طارم خبر داد.

آغاز طرح آرامش بهاری از 27 اسفند در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نعمت احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم کاشت نهال در امامزاده جعفر طارم که به مناسبت هفته منابع طبیعی انجام شد، اظهار کرد: منابع طبیعی ثروتی همگانی است و همه مردم و مسئولان باید در حفظ آن کوشا باشند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی موجب پاکسازی هوا نیز می‌شود، بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید از طریق اطلاع رسانی فرهنگ سازی لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره در راستای حفاظت از منابع طبیعی و همچنین ترویج فرهنگ حفاظت از منابع اذعان داشت: اداره اوقاف برای حفظ منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال می‌کند تا از این طریق هم فرهنگ سازی لازم انجام شده وهم به پاکسازی محیط کمک شده باشد.

این مسئول با بیان اینکه امسال نیز به مناسبت هفته منابع طبیعی چند نهال در محوطه امامزاده جعفر آب بر کاشته می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه امامزادگان مکان‌هایی مذهبی بوده و مردم نیز بر اساس عقاید خود گرایش بیشتری به این مکان‌ها دارند، از همین رو هر اقدام فرهنگی که در امامزادگان انجام شود، تاثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت.

احمدی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی انجام شده در امامزادگان بیان کرد: برگزاری 35 برنامه فرهنگی طی سال و در مناسبت‌های مختلف از جمله اقداماتی است که در این مکان‌ها صورت می‌گیرد.

وی با برشمردن آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی و بصیرت عاشورایی به عنوان طرح‌های اجرایی اوقاف در طول سال اذعان داشت: خوشبختانه اجرای این برنامه‌ها تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و همچنین گرایش جوانان به امامزادگان داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طارم در پایان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در قالب طرح آرامش بهاری تصریح کرد: آغاز این طرح همزمان با سراسر کشور از 27 اسفند در شهرستان آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول