اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ساختمان استانداری از مرکز شهر انتقال می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: در تلاش هستیم تا ساختمان استانداری اردبیل را که در حقیقت با تخریب باغ ملی در اردبیل احداث شده نقل مکان دهیم چرا که به اشتباه در این مکان ساختمان استانداری احداث شده است.

ساختمان استانداری از مرکز شهر انتقال می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار مسئولان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اردبیل اظهار داشت: به دنبال یافتن مکانی مناسب برای انتقال ساختمان استانداری هستیم که به نظر می‌رسد این کار به تدریج و در بخش‌های مختلف انجام می‌شود تا این فضا به یک مکان فرهنگی مناسب در مرکز شهر تبدیل شده و باغ ملی نیز با ماهیت اصلی احیا شود.

وی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های توسعه استان را توسعه فرهنگی بیان کرد و گفت: ما معتقدیم بدون توسعه فرهنگی خلق حماسه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد انتظار مقام معظم رهبری است امکان‌پذیر نیست.

خدابخش به نقش و جایگاه مساجد و مبانی قرآن در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و تداوم عزتمند این نهضت با برکت افزود: آنچه که برای ما مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد حضور جوانان با روحیه عالی در مساجد و فعالیت‌های قرآنی است که با تکیه بر همین اصل می‌تواند بسیاری از گره‌ها و مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی را برطرف کرد.

این مسئول شاه بیت اقتصاد مقاومتی را حضور کارآمد و موثر مردم و بستر‌سازی دولت برای بهره‌گیری از این ظرفیت بیان کرد و یادآور شد: فعالیت‌‌های فرهنگی، قرآنی و مجالس انسی که در مساجد برپا مى‌شود آرامش بخش جامعه، انرژی‌افزا و همچنین گشاینده بسیاری از مشکلات است و آرام آرام سبب طهارت روح و تلطیف فضای معنوی در جامعه شده و به روان شدن بسیاری از کارها کمک می‌کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: ما باید در چارچوب ارزش‌های اسلامی و قرآنی نیازمندی مردم را حتی در حوزه اقتصادی و معیشتی برطرف کنیم چرا که تمسک ما به قرآن، اهل بیت(ع)، مسجد و پایگاه‌های بسیج می‌تواند بسیاری از مشکلات و گره‌های اجتماعی ما را برطرف کند.

خدابخش با انتقاد از برخی رفتارها و نگرش‌های تند در اظهارنظرها و بیان مسائل گفت: ما حق نداریم به خاطر منافع دنیوی به شیوه و ابزارهای غیرانسانی همانند افترا، توهین، تهمت، بدخواهی و تجسس در کار دیگران اقدام کنیم چرا که این رفتارها شایسته یک انسان آزاده و مسلمان نیست.

وی تصریح کرد: این جای تعجب است که وقتی می‌خواهیم مدیری را برگزینیم دهها پیامک برای ما از رفتارها و برخی نگرش‌های افراد از مدیر انتخاب شده می‌آید که در آن انواع بدگویی‌ها، افترا و توهین را می‌توان مشاهده کرد اما بنده از روزی که به این استان پا گذاشتم به همه اعلام کردم که این رفتارها را کنار بگذارند و به جای سعایت و بدگویی خیرخواهی را در پیش بگیرند.

خدابخش ابراز داشت: ما باید از سرمایه‌های اجتماعی که پایه آن اعتماد است بهترین بهره‌برداری را بکنیم و اجازه ندهیم به جای آرامش روحی و روانی در جامعه فضای بدخواهی، بددلی و بداندیشی حاکم شود.

رئیس شورای اداری استان ظرفیت هنر و فرهنگ را به عنوان یک ظرفیت ممتاز در توسعه همه جانبه خبر داد و افزود: اثرگذاری این ابزارها و امکانات نوین فرهنگی و هنری و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید می‌تواند ما را در حرکت‌های اساسی موفق کند.

استاندار اردبیل با اشاره به برخی ضعف‌های فرهنگی و ضرورت کار دسته جمعی در برطرف کردن این ضعف‌ها عنوان کرد: ما امروز در استان اردبیل با معضلات اجتماعی متعدد روبرو هستیم که باید اعضای کانون‌های مساجد با ایده و تفکرات جدید بدون تکیه بر منابع مالی گسترده بتوانند کارهای پژوهشی روی این آسیب‌ها انجام دهند که از جمله آن می‌توان طلاق، مواد مخدر و تکدی گری را نام برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: کانون‌های مساجد باید به پایگاه جلب و جذب علاقمندان و مخاطبان تبدیل شود تا همه بتوانند از این توانمندی و ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول