اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود:

2 هزار مددجو زیرپوشش کمیته امداد ایجرود هستند

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ایجرود گفت: در حال حاضر 2 هزار مددجو زیرپوشش کمیته امداد ایجرود قرار دارند.

2 هزار مددجو زیرپوشش کمیته امداد ایجرود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان سید مسعود حسینی صبح امروز در دیدار کارکنان این نهاد با امام جمعه ایجرود اظهار کرد: کمیته امداد ایجرود در سال 78 و در راستای حمایت از نیازمندان و محرومیت‌زدایی تاسیس شده است.

وی با اشاره به همکاری ائمه جمعه با کمیته امداد در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: ماموریت جدید امداد در عرصه خدمت رسانی به اقشار نیازمند به ویژه محرومان و مددجویان برطرف کردن نیازهای آنها و توانمندسازی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود با بیان اینکه در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه فقر به معنای مطلق وجود ندارد، اذعان داشت: با یاری خداوند و  با تلاش و توجه مسئولان امر و امدادگران خدوم این نهاد بسیاری از مشکلات و نیازهای اصلی و ضروری خانواده‌های زیرپوشش را طی35 سال گذشته از عمر  این نهاد مقدس برطرف کرده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مددجویان زیر پوشش دریافت کننده کمک خود به کمک کنندگان امروز تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: این از افتخارات بسیار ارزشمند این نهاد مقدس و مردمی است.

حسینی با اشاره به ارائه خدمت به جامعه هدف در سطح شهرستان ایجرود بیان کرد: خدمت بی‌منت، به موقع و به جا از وظایف اصلی امدادگران این شهرستان است. 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این نهاد طی 14 سال گذشته بیان کرد: در مدت مذکور یک هزار و 420 نفر از مددجویان این نهاد توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود با بیان اینکه این نهاد در حال حاضر یک هزار و 174 خانوار با جمعیت 2 هزار و چهار خانوار زیرپوشش دارد، اذعان داشت:  این نهاد در شهرستان ایجرود به مددجویان ساکن در 74 روستا خدمات رسانی می‌کند.

این مسئول تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد را 560 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: این خانوارها شامل 763 مددجو است.

حسینی با بیان اینکه از کل مددجویان زیر پوشش این نهاد 56 خانوار با جمعیت 97 نفر شهری هستند، تصریح کرد: همچنین تعداد مددجویان روستایی زیرپوشش این نهاد 898 خانوار با جمعیت یک هزار و 610 نفر روستایی است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت مسکن برای 340 خانوار ایجرودی در مدت فعالیت کمیته امداد ایجرود بیان کرد: در حال حاضر تعداد مددجویان نیازمند به مسکن در این شهرستان 182 خانوار است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ایجرود همچنین به معرفی 280 خانوار ایجرودی به تامین اجتماعی نیز اشاره داشت و گفت: در قالب این نوع بیمه حق بیمه از طریق امداد واریز می‌شود که تاکنون برای این امر 6 میلیارد ریال توسط کمیته امداد ایجرود هزینه شده است.

این مسئول در ادامه از ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف این نهاد خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 176 دانش آموز و 12 دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

حسینی به بهره‌مندی یک هزار و 466 مددجو از طرح‌های مختلف، فلاح و آموزش‌های چهره به چهره و ... اشاره داشت و اظهار کرد: این آموزش‌ها به صورت گروهی و فردی ارائه شده است.

انتهای پیام/73005/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول