اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ فرماندار دماوند:

آشنانبودن دهیاران با قوانین از عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: یکی از مشکلات در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم آشنایی دهیاران با قوانین است.

آشنانبودن دهیاران با قوانین از عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ناصر محمودی‌فرد در حاشیه حضور در جمع مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان دماوند، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز باعث مشکلاتی می‌شود و یکی از معضلات بزرگ دماوند، ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی تصریح کرد: به دلیل ییلاقی بودن شهرستان دماوند، نزدیکی به پایتخت و گستردگی زیاد آن که حدود 10 درصد استان تهران را تشکیل داده، کار سخت‌تر و مشکلات بیشتر است.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: روستاهایی که حریم دارند، مشکلاتشان بیشتر از روستاهایی است که حریم ندارند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در ساخت و سازهای غیرمجاز داریم، به جهت این است که دهیاران و شوراها، با اصول شهرسازی و موضوعات مربوط به این حوزه آشنا نیستند و گاهی شاهد اتفاق‌های ناگواری هستیم.

محمودی‌فرد خاطرنشان کرد: در بعضی مواقع، وقتی بازرسی توسط دیوان محاسبات از شوراها صورت می‌گیرد، معمولا دهیاران با برخوردهای قانونی مواجه می‌شوند که علت آن جهل در قانون و عدم آشنایی با مسائل در حوزه اداری خودشان است.

وی با بیان اینکه از چندین روستایی که در موقعیت ساخت و ساز غیرمجاز بودند بازدید شده است، افزود: متاسفانه موارد زیادی بی‌قانونی در بعضی روستاها وجود دارد، به عنوان مثال در کاربری‌های مغایر جواز صادر شده و هزینه‌های غیرقانونی پرداخت شده که همه این موضوعات به عدم آشنایی با ضوابط و اصول حسابداری بر می‌گردد.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص اعتراض بعضی شوراها به شهرداری‌ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: ابتدا باید به کارهای خودمان نگاه کنیم؛ اگر ما به وظایفی که داریم، به درستی عمل کرده باشیم، می‌توانیم این انتظار را از سایر دستگاه‌ها نیز داشته باشیم که آنها هم در این راستا کارشان را انجام دهند.

وی گفت: شوراها سعی کنند خودشان را با قوانین آشنا کنند و اگر محدوده مجاز است، جواز صادر کنند ولی در خارج از محدوده حتما استعلام‌های لازم باید انجام شود.

محمودی‌فرد در مورد درآمد شوراها افزود: درآمدها باید متناسب‌سازی شود و اگر در این حوزه دقت بیشتری داشته باشیم و عوارض روستایی را منطقی‌تر کنیم، می‌توانیم درآمد خوبی حاصل و آن را در پروژه‌های عمرانی هزینه کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه اساسی‌ترین وظیفه شوراها نظارت بر دهیار است، اظهار کرد: اگر خود اعضای شورا قانونی عمل کنند، قطعا دهیار هم بر اساس همان عمل می‌کند.

وی ادامه داد: شوراها خودشان را با قانون آشنا سازند و اصول شهرسازی و حسابداری را کامل یاد بگیرند و در خیر این صورت بر خلاف میل باطنی خودشان در مسیر نادرست قدم می‌گذارند.

انتهای پیام/2568/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول