اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اعلام کرد

کمبود پرستار در بیمارستان‌های گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بخش‌های مختلف بیمارستان‌های گناباد با کمبود پرستار مواجه هستند.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، رضا احمدی صبح امروز در جمع پرستاران گناباد در سالن شهید چمران اظهار داشت: پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام به صورت حرفه‌ای مقدّس مطرح بوده است.

وی افزود: حضرت زینب (س) مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار، به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد جان‌فشانی و از خود گذشتگی‌های پرستاران رشیدی است که وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را به عهده داشتند.

احمدی بیان داشت: پرستاران تمام سختی‌های کار و فراز و فرودهای زندگی را به جان می‌خرند و ذره‌ای و لحظه‌ای آنها را از خدمت به همنوعان خویش باز نداشته‌ است.

وی بیان داشت: پرستاران بیشترین و تاثیرگذارترین نقش را در روحیه بیمار دارند، و پاداش‌های مالی به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی زحمات و تلاش‌های پرستاران باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: حرفه پرستاری با وجود ظرافت‌های بسیاری که دارد، نقش مهمی در ارتقاء کیفیت خدمات دانشگاه دارد و تاسی و الگوپذیری از حضرت زینب(س) موجب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری است.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر 190 پرستار در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های گناباد مشغول ارائه خدمت هستند.

احمدی افزود: این تعداد پرستار نسبت به تعداد تخت‌های بیمارستانی کم است که برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم تعداد 170 پرستار دیگر مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به ارتقاء سطح پرستاری در حوزه ستادی وزارت و ایجاد معاونت پرستاری، اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشه شده در هیأت امناء دانشگاه شاهد توجه بیشتر به مسایل معیشتی و رفاهی پرستاران باشیم.

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول