اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی:

نهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست خردادماه سال آینده برگزار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: نهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست در خردادماه سال آینده برگزار می‌شود.

نهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست خردادماه سال آینده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 79 اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرده است.

وی هدف از این کار را افزایش مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست و قدردانی از فعالیت‌های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط زیست عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم اعطای جایزه ملی محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست در خردادماه سال 93 برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: ابداعات، اختراعات و طرح‌های بارز برای جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست، خلاقیت بارزی که سبب کاهش موثر هزینه‌های جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط‌ زیست شده یا سبب سهولت کاربرد وسایل و امکانات کنترل آلودگی و تخریب در سطح وسیع می‌شود از جمله محورهای دریافت این جایزه است.

آرامنش عنوان کرد: همچنین ارائه طرح‌های عملی و قابل اجرا که سبب نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض گیاهان و جانوران شده و مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند در زمینه پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و یافتن شیوه‌های جدید و موثر برای حفظ محیط زیست از جمله محورهای دیگر این جایزه است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌ها نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام و مدارک لازم را حداکثر تا 20 فروردین‌ماه 93 به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست ارسال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: افرادی که تاکنون با کمک‌های قابل توجه امکانات موثر مادی و معنوی برای حفظ محیط زیست ایجاد کرده‌اند و همچنین خدمات ارزنده و فعالیت‌های برجسته و نتیجه‌بخش در مورد ارتقای سطح دانش و بینش زیست محیطی جامعه و ترویج فرهنگ محیط زیستی در سطح وسیع و فراگیر انجام داده‌اند در الویت دریافت این جایزه هستند.

آرامنش خاطرنشان کرد: فداکاری و تلاش بیش از حد انتظار برای جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از بروز بحران‌های زیست‌محیطی، ممانعت از به خطر افتادن سلامت مردم در این مواقع با جلوگیری از نابودی و تخریب اکوسیستم‌های ویژه و منابع طبیعی ارزشمند و گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر از جمله معیارهای دیگر انتخاب افراد برای دریافت جایزه ملی محیط ‌زیست است.

انتهای پیام/22482/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول