اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دامغان:

اقتصاد مقاومتی سلاحی کارآمد مقابل فشارهای دشمن است

فرمانده سپاه دامغان گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتی روشی مهم در بهبود حرکت اقتصادی کشور و سلاحی کارآمد مقابل فشارهای دشمن است.

اقتصاد مقاومتی سلاحی کارآمد مقابل فشارهای دشمن است

سیدمحمدرضا حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان، پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی، تحقق این تفکر اقتصادی مبتنی بر ارزش‌های اقتصادی اسلامی و ایرانی را سدی محکم در برابر هجمه‌های جبهه استکبار عنوان کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با آینده‌نگری و رصد مدبرانه شرایط کشور در سال‌های اخیر و فشارهای اقتصادی دشمن با پیشینه بیش از 30 سال این رویکرد را روشی مهم در خروج از چالش‌های حال حاضر و پیش‌روی دانست.

فرمانده سپاه دامغان افزود: وقتی رهبر فرزانه انقلاب در تشریح اهمیت این مهم به باید و نباید‌های اقتصاد مقاومتی بر لزوم رسیدن اقتصاد و اقتدار کشور به نقطه‌ای از تولید که در هر حال قادر باشد وابستگی خود را به صدور نفت قطع کند می‌پردازند، نشان‌دهنده این است که کشور ما باید به‌ جای رویکردی انفعالی مقابل هرگونه تحریم و فشار فعالانه اختیار تحولات را در دست بگیریم.

حسینی تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای از چندین سال قبل به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کردند؛ چون با بینش والای خود دریافته بودند که دشمن در شرایط فعلی روى اقتصاد متمرکز می‌شود تا به رشد ملى و اشتغال لطمه بزند، طبعاً وقتی رفاه ملى دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشکل ‌می‌شوند، دل‌زده شده و از نظام اسلامى جدا می‌شوند.

فرمانده سپاه دامغان با یادآوری‌های دشواری‌های پیش روی کشور در دوران جنگ تحمیلی تفکر رهبر انقلاب در پست ریاست جمهوری در باب اقتصاد مقاومتی را در آن برهه حساس راه‌گشا دانست و گفت: شرایط به گونه‌ای بود که حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند.

وی تصریح کرد: در واقع ما نه‌تنها با صدام که با یک جبهه‌ جهانی می‌جنگیدیم، موشک‌های فرانسوی، آواکس‌های آمریکایی، تانک‌های تی72 شوروی، تانک‌های چیفتن و توپ‌های عظیم انگلیسی که شیمیایی هم پرتاب می‌کردند، تانک‌های لئوپارد آلمانی و کمک‌های بسیار دیگری که رژیم بعثی از آنها برخوردار بود گواهی بر این مدعا است.

حسینی با اشاره به اینکه به اذعان مسئولان گذشته دستگاه اقتصادی کشور، رونق اقتصادی از طریق رشد تولید و حمایت از فعالان اقتصادی همراه با سیاست‌های پولی تولید محور از اندیشه‌های رهبری در دوران دفاع مقدس بوده است، اضافه کرد: جنگ از این جهت برای ما نعمت بود زیرا مردم ما یاد گرفتند که بهینه مصرف کنند، تولیدات داخلی با تمام ظرفیت فعال شد، سیاست‌های تشویقی و تسهیلات بانکی به سمت تولید رفت و از این طریق در بسیاری از کالاها به خودکفایی رسیدیم و اشتغال‌زایی نیز رونق گرفت.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر ضمن اهتمام و تأکید همیشگی بر مسئله بنیادی فرهنگ در جامعه اسلامی، محوریت اقتصادی را برای نام‌گذاری سال‌ها یا موضوع سخنان خود برگزیده‌اند و با بیان اهمیت موضوعاتی همچون انضباط، وجدان کاری، نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حماسه سیاسی و اقتصادی و اقتصاد مقاومتی راه را به مردم و دولت‌مردان نشان داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی بسیجیان به‌ویژه نخبگان بسیجی در تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: نیروهای توانمند بسیجی در کنار توجه علم‌آموزی و تولید دانش، کمک به رونق تولیدات داخلی در بعد کمی و کیفی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه باید برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند که اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن دور کشور نیست بلکه به‌معنای اقتصادی است که می‌تواند حتى در شرایط فشار هم رشد و شکوفایى خود را حفظ کند.

انتهای پیام/2249/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول