اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:

تشکر از عالمان دینی مصداق بارز امر به معروف است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تشکر و تجلیل از عالمان دینی جامعه را یک معروف ضروری دانست.

تشکر از عالمان دینی مصداق بارز امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان شب گذشته در مراسم بزرگداشتی که در مسجد سپاهان شهر برای عالم دینی و مبارز انقلابی و پیشگام انقلاب آیت‌الله سید مصطفی ابطحی برگزار شد، گفت: برگزاری چنین مراسمی که برای پاسداشت یک عالم دینی برپا می‌شود از مصادیق بارز امر به معروف است.

وی ادامه داد: یکی از معروفات ضروری جامعه کنونی ما ترویج فرهنگ تجلیل و قدردانی است؛ تشکر از نعمت‌های مادی و معنوی خود یک معروف بزرگ است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تصریح کرد: زمانی که از یک عالم وارسته، خدوم و انقلابی که یک عمر با زهد و ساده‌زیستی زندگی کرده است و سراسر عمر خود را وقف مردم و نشر خوبی‌ها و نیکی‌ها و هدایت مردم به سوی خداوند کرده است تشکر می‌کنیم.

صالحیان با اشاره به اینکه در جای‌جای قرآن کریم همواره بر تشکر و قدردانی پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار تاکید فراوان شده است، گفت: پس از آن‌ها تشکر و تجلیل از پدر و مادر را تاکید و سفارش ورزیده است.

وی با بیان اینکه بر طبق احادیث نبوی و آیات شریفه، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) پدران امت اسلامی هستند، گفت: در زمان غیبت امام زمان، عالم دینی این مسئولیت را بر دوش دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان تاکید کرد: سفارش و توصیه فراوان آموزه‌های دینی بر قدردانی از عالمان دینی به عنوان نقش پدر بر امت اسلامی است.

وی افزود: اولین هدیه دین امنیت و آرامش است و ترس نعمت بزرگ حیات انسانی را زایل می‌کند.

صالحیان متذکر شد: عالمان دین، دین را به بشر هدیه می‌کنند و عالم دینی بزرگ‌ترین سرمایه انسانی را حفظ و حراست می‌کند.

وی در ادامه خطاب به حاضران در جلسه عنوان کرد: افرادی در بین عالمان دینی چون آیت‌الله سید مصطفی ابطحی هستند که به تنهایی در دوران خدمت خود یک وزارتخانه بودند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان اظهار کرد: برخی از عالمان دینی در نشر و ترویج دین یک امت و وزارتخانه هستند، عالمانی چون آیت‌الله ابطحی نیم‌قرن برای دین به تبلیغ چهره به چهره پرداخته‌اند.

وی در پایان با اشاره به مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی این عالم ربانی و مسئول اسبق نهاد رهبری دانشگاه اصفهان و حضور در عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: تربیت جوانان انقلابی، ارزشی و ولایی بزرگ‌ترین خدمت این بزرگوار به جامعه اسلامی و دینی است.

انتهای پیام/63030/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول