اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

برگزاری نخستین همایش پیاده‌روی جامعه ایثارگری زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: نخستین همایش پیاده‌روی جامعه ایثارگری زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش پیاده‌روی جامعه ایثارگری زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش امشب در جلسه هماهنگی همایش پیاده‌روی خانوادگی جامعه ایثارگری استان زنجان اظهار داشت: همایش پیاده‌روی خانوادگی جامعه ایثارگری زنجان روز جمعه 23 اسفندماه سال‌جاری در منطقه گاوازنگ زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در آستانه 22 اسفند و روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید برگزار می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از سال 83 در تقویم کشور روز 22 اسفند به نام روز شهدا نامگذاری شده است، یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در سال 58 به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید تاسیس شد، بیان داشت: تدابیر بلند امام خمینی (ره) موجب شد تا خدمات مختلفی به جامعه هدف بنیاد ارائه شود.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه هر ساله در پاسداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید برنامه‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار همایش جامعه ایثارگری در کشور برگزار می‌شود.

وی اقتدار، عزت، امنیت، آسایش و آرامش امروز جامعه را مدیون خون شهدا دانست و ادامه داد: اگر در حال حاضر حرفی برای گفتن در بین کشورهای جهان داریم این امر به برکت خون شهداست.

* شهدا با نثار جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند

این مسئول با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند، ابراز داشت: باید جانفشانی‌های رزمندگان و ایثارگران در راه وطن ارج نهاده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله باید انقلاب اسلامی را هشتصد سال تضمین کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس به خوبی استفاده شود.

نیک‌بخش با بیان اینکه استان زنجان 3 هزار شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است، افزود: 5 هزار جانباز و 670 آزاده در حال حاضر در استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز پیکر مطهر 160 شهید استان شناسایی نشده است، یادآور شد: 13 درصد شهدا در اسفند ماه شهید شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه روز شهید در کشور مغفول مانده است، ادامه داد: باید این روز به نحو مطلوبی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی جامعه ایثارگری استان را موجب ایجاد نشاط در جامعه ایثارگری دانست و گفت: این همایش از ساعت 7.30 صبح روز جمعه از ابتدای جاده گاوازنگ، فلکه آزادگان آغاز می‌شود.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه پایان این همایش سینما رو باز مجموعه تفریحی ائل‌داغی است، تصریح کرد: مراسم قرعه‌کشی نیز برای خانواده‌های ایثارگران در این روز انجام می‌شود.

وی، مشارکت دستگاه‌هایی اجرایی را موجب برگزاری مطلوب این همایش دانست و ادامه داد: همکاری دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

* کاشت 3 هزار اصله نهال به یاد شهدای زنجان

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از کاشت 3 هزار اصله نهال در زنجان به یاد 3 هزار شهید استان خبر داد و افزود: این نهال‌ها در زمینی به مساحت 5 هکتار از سوی منابع طبیعی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از وجود 44 هزار خانواده شهدا و ایثارگران در استان خبر داد و افزود: در شهر زنجان 22 هزار خانواده شهید و ایثارگر وجود دارد.

نیک‌بخش با اشاره به پیش‌بینی شش کمیته برای این برنامه تصریح کرد: کمیته‌های فرهنگی، تبلیغات، پشتیبانی، بهداشت و درمان، امنیتی و اجرایی برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سایر افراد نیز می‌توانند در این همایش شرکت کنند، بیان داشت: تمهیداتی برای حضور مردم نیز اندیشیده شده است.

انتهای پیام/73003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول