اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا خبر داد

استفاده از جوش شیرین در 45 درصد نانوایی‌های صومعه‌سرا

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا از استفاده جوش شیرین در مراحل پخت نان بالغ بر 45 درصد از نانوایی‌های این شهرستان خبر داد.

استفاده از جوش شیرین در 45 درصد نانوایی‌های صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مهدی مقدم‌راد امشب در جمع مدیران بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان یک منطقه، امری بسیار حساس، مهم و تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدیران صومعه‌سرا به جلسه‌های شورای بهداشت اهمیت نمی‌دهند، تصریح کرد: استقبال نکردن این افراد از جلسه‌های بهداشت به سیستم بهداشتی صومعه‌سرا آسیب وارد می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا اضافه کرد: جلسه شورای بهداشت شهرستان‌ها در راستای هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه برای کاهش مشکلات است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی به مصوبه‌های قبلی جلسه شورای بهداشت صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه قبلی کارگاه آموزشی نانوایان صومعه‌سرا برای شناساندن مضرات مصرف جوش شیرین در نان برگزار شده است.

مقدم‌راد با بیان اینکه کارگاه آموزشی نانوایان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت صومعه‌سرا برگزار شد، ادامه داد: سعی شده تا عمده‌ترین دلایل مضرات و مشکلات مصرف جوش شیرین در نان بررسی و تبیین شود.

وی از اجرای طرح نمونه‌برداری از 235 مورد نانوایی صومعه‌سرا خبر داد و متذکر شد: بر اساس نمونه‌برداری‌ها تا تاریخ 30 بهمن ماه امسال بالغ بر 100 مورد از نانوایی‌های مذکور از جوش شیرین استفاده کرده‌اند.

این مسئول گفت: 45 درصد از نانوایی‌های صومعه‌سرا از جوش شیرین برای پخت نان استفاده می‌کنند.

وی بازدید از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی بین راهی صومعه‌سرا را یکی دیگر از اقدام‌های انجام گرفته برشمرد.

به گفته مقدم‌راد از 13 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی صومعه‌سرا دو مورد بهداشتی، 10 مورد تالار عروسی و بقیه نیازمند بهسازی بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی‌ها تصریح کرد: طرح تشدید بازرسی‌ها از اول اسفند جاری در صومعه‌سرا آغاز شده که تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

این مسئول اجرای طرح مذکور را حتی در روزهای جمعه نوروز سال جدید عنوان کرد و یادآور شد: یکی از حوزه‌های بازرسی در ایام نوروز نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها است.

وی متذکر شد: استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌های صومعه‌سرا نسبت به آذر امسال کاهش داشته است.

مقدم‌راد با بیان اینکه تنها هشت واحد نانوایی پخت نان «تافتون» در صومعه‌سرا فعال است، افزود: پخت نان این واحدها بدون استفاده از جوش شیرین مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه با مکاتبه‌های انجام گرفته هشت واحد نانوایی مذکور باید طبق قوانین بهداشتی از تغییر نوع پخت نان استفاده کنند، یادآور شد: در صورت تمکین نکردن واحد صنفی آنها پلمب می‌شود.

این مسئول با اشاره به میزان کلر آب آشامیدنی در برخی مناطق روستایی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: وضعیت آب این مناطق باید هر چه سریع‌تر با همکاری اداره آبفار صومعه‌سرا ساماندهی و اصلاح شود.

انتهای پیام/84003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول