اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

راه‎اندازی بندر «خواجه‎نفس» در اولویت برنامه‎ها است/تفاهم‎نامه‎ها را عملیاتی می‎کنیم

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه اندازی بندر «خواجه‎نفس» در اولویت برنامه‎ها است، گفت: مصمم هستیم تا تفاهم‎نامه‎های امضا شده را عملیاتی کنیم.

راه‎اندازی بندر «خواجه‎نفس» در اولویت برنامه‎ها است/تفاهم‎نامه‎ها را عملیاتی می‎کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو امشب در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص اهم موارد مورد پیگیری در سفر استاندار منگستائو از کشور قزاقستان، اظهار داشت: یکی از نقطه هدف‎هایی که ما گرفته‎ایم این است که بتوانیم ارتباط دریایی را با کشورهای همسایه به‎خصوص قزاقستان برقرار کنیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل موضوع راه‎اندازی بندر خواجه نفس اولویت برنامه ما است که فردا با توجه به اینکه قزاقستان در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد بتوانیم در امر پالایشگاهی که مورد نظر است در استان زده شود این نقطه یک محل برای تبادلات تجاری باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این سفر نقطه هدف‎های دیگر نیز همانند تبادلات خدمات علمی، فنی و مهندسی، استفاده از ظرفیت‎های تولیدی استان گلستان و کشور قزاقستان را به همراه داشت که گفت‎و‎گوها و مباحث بسیار موثر و مفیدی در این سفر انجام شد.

پیگیر اجرای تفاهم‎نامه‎ها هستیم

صادقلو در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص تبادل‎های گوناگون با کشورهای حاشیه دریای خزر و بازارچه‎های مرزی و بخش خصوصی در استان گلستان تصریح کرد: در درجه اول تعامل و ارتباط خودمان را در راستای تفاهم‎نامه‎های قبلی که به امضا رسیده است با جدیت دنبال می‎کنیم و پیگیر هستیم تا این تفاهم‎نامه‎ها عملیاتی شود.

وی افزود: به همین دلیل هم دنبال یک منطقه ویژه در نقطه صفر مرزی هستیم تا بتوانیم بازارچه‎های مرزی را به‎‎ویژه در منطقه اینچه‎برون تقویت کنیم.

استاندار گلستان در پایان ابراز داشت: این موضوع علاوه بر اینکه برای کل کشور یک رونق اقتصادی خواهد داشت، به دلیل آنکه استان گلستان فاصله کمی با استان‎های کشور قزاقستان و مرز مشترکی که با کشور ترکمنستان دارد و با توجه به اینکه این کشورها به فرآورده‎های غذایی ما احتیاج دارند می‎تواند زمینه صادرات بسیاری از فرآورده‎های کشاورزی استان گلستان و کل کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/83004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول