اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد اسلامی نطنز خبر داد

ایجاد 7 کانون فرهنگی هنری مساجد در سال 92 در نطنز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز از ایجاد 7 کانون فرهنگی هنری مساجد در سال 92 در نطنز خبر داد.

ایجاد 7 کانون فرهنگی هنری مساجد در سال 92 در نطنز

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علی مشربی بادی ظهر امروز در همایش بیست و یکمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد اظهار داشت: در سال جاری 7 کانون فرهنگی و هنری جدید در مساجد شهرستان نطنز فعالیت خود را آغاز کرد و در مجموع تعداد این کانونها به 44 کانون رسید.

وی ادامه داد: مساجد یکی از بهترین پایگاه‌ها برای جذب نیروی جوان و نوجوان برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و با وجود این کانون‌ها، می‌توان جوانان را جذب و در مقابل با تهاجم فرهنگی دشمن آگاه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، مساجد برای اعزام نیرو به جبهه و دریافت کمک‌های مردم برای خط مقدم تلاش می‌کردند و این موضوع نشان دهنده این بود که مساجد تنها برای عبادت نیست و می‌توان سایر فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در آن انجام داد.

مشربی تصریح کرد: با پایان جنگ تحمیلی، دشمن رویه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را در پیش گرفت و با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی، وجود مراکزی مانند کانون‌های فرهنگی در مساجد احساس شد.

وی عنوان کرد: در 18 اسفند سال 1371 بود که کانون‌های فرهنگی در مساجد آغاز به کار کردند تا با فعالیت خود، جوانان و نوجوانان را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن آگاه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز اذعان داشت: با رویکردی که در بحث فرهنگ ایجاد شد و با مسئولیتی که به این نهاد سپرده شد، اکنون 44 کانون فرهنگی در سطح شهرستان فعالیت می‌کند.

مشربی اظهار کرد: با توجه به این که کانون مساجد محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، این مراکز در سطح شهرستان فعالیت‌های زیادی را در زمینه‌های فرهنگی و هنری و ادبی انجام دادند.

وی ادامه داد: در سال 93 اولین دوره مسابقات ادبی هنری با موضوع شعر،نقاشی و خوشنویسی را در بین کانون‌های نطنز و بادرود برگزار خواهیم کرد و در راستای توانمندسازی اعضای کانون‌ها در زمینه‌های ادبی و هنری کلاس‌های آموزشی را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش فارس؛ نطنز همایش نکوداشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نطنز با حضور امامان جمعه نطنز و بادرود، مسئولان شهرستان،ائمه جماعات و مدیران و اعضای فعال کانون‌ها در فرهنگسرای کوثر نطنز برگزار گردید و از مدیران فعال کانون‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/63025/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول