اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار دقیقی:

متقی‌کاشانی محور وحدت و مروج معنویت در گچساران بود

فرمانده ارشد هشت سال دفاع مقدس گفت: مرحوم حجت‌الاسلام متقی‌کاشانی محور وحدت در گچساران بود.

متقی‌کاشانی محور وحدت و مروج معنویت در گچساران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سردار حسین دقیقی ظهر امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری حجت‌الاسلام سید علی متقی کاشانی اظهار کرد: این عالم مجاهد افزون بر 40 سال در این شهرستان به هدایت و ارشاد مشغول بود.

وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم تشییع ابراز داشت: درود بر مردمی که این چنین از خادم خود تجلیل کردند و مقام شامخ روحانیت را پاس داشتند.

دقیقی تصریح کرد: حجت‌الاسلام متقی کاشانی افزون بر 40 سال در این شهرستان احکام، آیات و احادیث را درس می‌داد و حتی در کوچک‌ترین مشکلات مردم سهیم بود.

وی از متقی کاشانی به عنوان یک پایگاه معنوی یاد کرد و افزود: امروز محصول کار ایشان استقرار معنویت در این مردم است.

دقیقی با بیان اینکه ما به روحانیت که صدها سال برای اعتلای معنویت کوشیده‌اند مدیون هستیم، خاطرنشان کرد: ما به متقی‌‌ها که در طول تاریخ تشیع زحمت‌ها کشیدند مدیون هستیم.

وی با نقل خاطراتی از دوران دفاع مقدس و حضور حجت‌الاسلام متقی کاشانی در کنار رزمندگان تصریح کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس از حمایت‌های مادی و معنوی ایشان برخوردار بودند و برای روشنگری احکام اسلام و استقرار جمهوری اسلامی و استقرار نماز و دین خدا جهاد کرد.

دقیقی با اشاره به تلاش‌های این عالم وارسته در راه‌اندازی حوزه علمیه در گچساران و تربیت روحانیون و طلاب در حوزه ادامه داد: هر کدام از این طلاب همانند گوهری برای ترویج و تبیین ارزش‌های الهی در این جامعه تلاش دارند.

وی با بیان اینکه متقی کاشانی مرد دنیا و مادیات نبود، گفت: امروز ایشان از دنیا هیچ ندارد اما دل‌های شما را دارد.

دقیقی پیام نخست متقی کاشانی را نماز عنوان کرد و ابراز داشت: قیام برای استقرار و اقامه نماز، ولایت امیرالمؤمنین، زیارت عاشورا، ولایت فقیه از دیگر پیام‌های این مجاهد و مبارز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه همه عشق متقی کاشانی امام و مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: وحدت از دیگر پیام‌هایی بود که ایشان بر آن تأکید داشت.

دقیقی یادآور شد: متقی کاشانی عامل وحدت، انسجام در میان جامعه گچساران بود و امروز این منطقه برای رشد و توسعه هر چه بیشتر به وحدت، یکپارچگی، اتحاد و انسجام بیشتری نیاز دارد.

وی از مردم خواست تا با حمایت بیش از پیش از روحانیون و مسئولان در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

دقیقی در پایان با بیان اینکه متقی کاشانی ساده زیست بود، افزود: ایشان از دنیا هیچ نداشت، هیچ نبرد و هیچ خواست.

انتهای پیام/82001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول