اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

پرستار، غربت بیمار در بیمارستان را جبران می‌کند

امام جمعه خارگ گفت: پرستاری وظیفه‌ای حساس و بزرگ است که غربت بیمار را جبران می‌‎کند.

پرستار، غربت بیمار در بیمارستان را جبران می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی ظهر امروز با حضور در جمع پرستاداران خارگ اظهار کرد: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا نقش دوم را ایفا می‌کند و می‌بینید که امام سجاد (ع) و امام باقر (ع) هم بوده‌اند و این نشان می‌دهد که زن هم می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد و نقشی محوری ایفا کند و کارهای بزرگی انجام دهد.

وی افزود: ایشان نشان دادند که می‌شود هم در جامعه حضور داشت و هم رسالتی که یک زن دارد را نیز به نحو احسنت در اجتماع پیاده کرد همچنین زن بودن را هم حفظ کرد و این مهم است که زنی که وارد عرصه اجتماعی می‌شود، زن بودن خود را حفظ و نخواهد مثل مردان رفتار کند چراکه خلاف این موضوع به ارزش وی لطمه خواهد زد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: نمی‌توان هیچوقت گفت زنان با مردان برابرند چراکه خصوصیات ویژه‌ای در آن‌ها است که هیچگاه یک مرد نمی‌تواند آن خصوصیات را دارا باشد و ماندگاری نام زینب (س) در تاریخ به‌خاطر این بود که خصوصیت زن بودن خود را حفظ کرد.

وی ادامه داد: اسلام هیچگاه نمی‌گوید زن وارد جامعه نشود چراکه نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و اگر بتوانیم حریم‌ها را حفظ کنیم، آن موقع موفق خواهیم بود. حتی در بعد معنوی نیز زنان می‌توانند به درجه بالایی برسند؛ وجود حضرت فاطمه (س) و زینب (س) این را اثبات می‌کند.

کمالی عنوان کرد: دل کندن از دنیا و طی طریق کردن برای زن‌ها بسیار سخت‌تر است اما اگر توانستند دل بکنند، آنگاه جایگاه آنها از مردها هم بالاتر خواهد رفت؛‌ خداوند خصوصیت خودنمایی را در زن‌ها ایجاد کرده که این ویژگی در مردها نیست؛ همین موضوع، انجام این عمل را برای زن‌ها نسبت به مردها سخت‌تر می‌کند؛ اگر بر این نیز غلبه کردند، تحمل آن‌ها از مردها بیشتر می‌شود.

وی اذعان کرد: اگر بخواهیم عدالت را رعایت کنیم، باید زن‌ها را با زن‌ها مقایسه کنیم،‌ کسر شأن است که یک زن را با مرد مقایسه کنند؛ در رابطه با پرستاری نیز در نماز جمعه عرض کردم که اگر وظیفه پرستاری به صورت انسانی و اسلامی انجام شود، یک عبادت و همتراز عبادت‌های بزرگ است؛ علاوه بر نصیب مادی، نصیب معنوی نیز پیدا می‌کند.

امام جمعه خارگ اضافه کرد: پرستاری وظیفه‌ای حساس و بزرگ است که غربت بیماری که بر روی این تخت‌ها قرار می‌گیرد را جبران می‌‎کند ،در واقع شما به غریبی پناه دادید و به او کمک کردید در واقع با اخلاق، رفتار، برخورد و وظیفه‌اش این کار را انجام می‌دهد؛ اگر می‌خواهیم پرستار خوبی باشیم، باید صبر داشته باشیم و تحمل‌مان را بالا ببریم و در برابر درد و ناملایمات یک مریض صبر داشته باشیم تا وظیفه ذاتی خود را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: کسی که صبر کرد، خداوند در قبال آن اجری بی‌حساب می‌دهد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول