اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد

رونمایی از زیردریایی فاتح در اوایل سال جدید / اسکورت 2 هزار کشتی توسط نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در راستای تامین امنیت مناطق دریایی برای فعالیت‌های اقتصادی در اوایل سال آینده از زیردریایی فاتح رونمایی می‌شود.

رونمایی از زیردریایی فاتح در اوایل سال جدید / اسکورت 2 هزار کشتی توسط نیروی دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی در گذر تاریخ با اشاره به بیانات رهبری اظهار داشت: با توجه به فواید راهبردی و کلان دریا برای ایران باید بتوانیم در راستای توسعه دریامحور از منابع خدادادی موجود در دریا استفاده کنیم.

وی افزود: ایران سابقه 800 ساله در دریانوردی دارد و زمانی که کشتی‌های ایران از بنادر خلیج فارس نظیر بندر سیراف روانه آسیای جنوب شرقی و دیگر نقاط جهان می‌شدند کشورهای امروزی هیچگونه فعالیتی در دریا نداشتند.

سیاری با بیان اینکه فعالیت ایران در مقایسه با سال‌های دور در دریا کم شده است، ادامه داد: با وجود فواید کلان و راهبردی دریا برای توسعه کشور استعمار موجب شده است که مردم ایران از دریا دور شوند و باید با انجام تدابیر مناسب زمینه استفاده از این مهم فراهم شود.

وی گام اول برای استفاده از دریا را امنیت دانست و گفت: مهم‌ترین نیاز برای بهره‌برداری اقتصادی از یک منطقه، امنیت است و در صورت وجود امنیت می‌توان از ظرفیت‌های دریا استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ماموریت‌های نیروی دریایی ایران تا مدار 10 درجه شمالی (10 درجه بالاتر از خط استوا) از زیر هندوستان تا شاخ سومالی پیشروی داشته است و انتظار می‌رود با ایجاد امنیت در این مناطق نیازهای اساسی برای بهره‌برداری اقتصادی فراهم شود.

وی با تاکید به بیانات رهبری بیان داشت: انتظار می‌رود که با تداوم امنیت در مناطق مورد نظر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حداکثر ظرفیت‌های دریا برای توسعه دریامحور کشور استفاده شود.

سیاری در ارتباط با اعزام ناوگروه‌ها به آب‌های بین‌المللی برای تامین امنیت اظهار داشت: از سال 87 و با تدبیر مقام معظم رهبری 29 ناو گروه به دریا اعزام کرده‌ایم.

این مسئول نظامی ادامه داد: از عمده اهداف اعزام ناوگروه‌ها به آب‌های بین‌المللی نظیر خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش است.

سیاری با بیان ناامن بودن مناطق مذکور اظهار داشت: با اقتدار نیروی دریایی تا به امروز نزدیک به دو هزار کشتی از کشتی‌های تجاری و نفتکش را اسکورت و از منطقه خطر دور کرده‌ایم.

وی در ارتباط با دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: از سال 71 نیروی دریایی با علم زیر دریا آشنا شده‌ایم در طی این 20 سال با پیشرفت چشمگیر نیروی دریایی در تعمیر اساسی زیردریایی‌های کیلو کلاس (با فناوری بالا) به خود‌کفایی کامل رسیده‌ایم.

سیاری اضافه کرد: با توجه به ساخت زیردریایی غدیر توسط متخصصان ایرانی در نیرو دریایی ارتش، زیردریایی فاتح نیز در اوایل سال آینده رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/66006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول