اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول جامعه زنان سازمان بسیج:

باید ذائقه جوانان را به سمت تولید ملی هدایت کنیم

مسئول جامعه زنان سازمان بسیج گفت: باید ذائقه جوانان را به سمت تولید ملی افزایش داده و سنت مطالبه‌گری را تغییر دهیم.

باید ذائقه جوانان را به سمت تولید ملی هدایت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مینو اصلانی ظهر امروز در نخستین جشنواره جهیزیه ایرانی که در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری اینگونه همایش‌ها پایه‌های اقتصادی کشور را استوار می‌کند و ما را به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکان آن حمایت از کار و تولید ایرانی است، پیش خواهد برد.

وی افزود: دنیا در حال تحولات اساسی و عمیقی بوده که جایگاه انقلاب اسلامی در آن برجسته است.

مسئول جامعه زنان سازمان بسیج با اشاره به قدرت‌نمایی آمریکا مبنی بر قدرت برتر در جهان تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، کشورهای جهان را بر این داشته تا ابعاد کامل‌تر آن را فرا گرفته و در کشورهای خود به کار ببرند.

وی با اشاره به سقوط آمریکا در حوزه فرهنگ و فروپاشی اخلاق و فرهنگ اضافه کرد: علاوه بر فرهنگی که در آمریکا دچار فروپاشی شده بنیه‌های اقتصادی این کشور نیز متزلزل شده است.

اصلانی با اشاره به تبلیغات بیش از پیش ماهواره‌ها برای تبلیغات اجناس خود تصریح کرد: اکنون بسیاری از مارک‌های ایرانی که بهتر از مارک‌های خارجی ساخته شده‌اند، به دلیل عدم تبلیغات قابل شناسایی نیستند.

مسئول جامعه زنان سازمان بسیج افزود: اگر ما چند فرایند کلی را پی‌ریزی کنیم، گفتمان آینده جهان گفتمان اسلامی خواهد بود که یکی از ارکان آن الگوی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی می‌نامند، اظهار کرد: به هیچ‌ عنوان این‌گونه نیست بلکه اقتصاد مقاومتی تغییر در اندیشه، تفکر و تکیه بر تولید داخلی است.

این مسئول اضافه کرد: به طور مثال می‌توان به فروش نفت خام اشاره کرد؛ ما نفت خام را به کشورهای دیگر می‌فروشیم و آنها همان نفت را به بنزین و مشتقات دیگر تبدیل می‌کنند و ما باید به قیمت گزافی این محصولات را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: باید ذائقه جوانان را برای تولید ملی افزایش داده و موضوع  مطالبه‌گری را عوض کنیم.

اصلانی افزود: امروز کالای ایرانی جای خود را در بازارهای جهانی باز کرده و باید تلاشمان را در این زمینه بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است موضوع تبلیغ فرد به فرد است که باید آن را وظیفه خود بدانیم و اجازه خرید کالاهای خارجی را ندهیم.

مسئول جامعه زنان سازمان بسیج گفت:‌ آداب و سبک زندگی ما باید تغییر کند و عدالت را در زندگی سرلوحه قرار دهیم، اگر سبک زندگی ما تغییر کند و اقتصاد اسلامی را در کشور پیاده کنیم مردم دیگر کشورها این نوع زندگی را الگوی خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول