اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار خمام:

خمام آماده استقبال از مسافران نوروزی است

بخشدار خمام از آمادگی این شهر برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

خمام آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حسین ذاکراستقامتی ظهر امروز در جلسه‌ ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در سالن کنفرانس بخشداری خمام هدف از برگزاری این جلسه را فراهم آوردن امکانات لازم و آماده‌سازی کامل بخش برای استفاده‌ مسافران نوروزی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت روشنایی خمام از جمله پارک‌ها و محورهای مواصلاتی، هماهنگی در زمینه آماده‌سازی فضای شهر از ضروریات است. 

بخشدار خمام معابر اصلی و پیاده‌روها، رسیدگی به وضعیت تابلوهای معرفی مسیر، خیابان‌ها، اماکن و مراکز عمومی مهم و پاکسازی حریم جاده‌ها را از ملزومات برشمرد.

وی جمع‌آوری متکدیان و دیگر مزاحمان با ساماندهی دستفروشان و عوامل سد معبر و انجام عملیات عمران شهری را از دیگر ضروریات شهر خمام عنوان کرد.

ذاکراستقامتی خاطرنشان کرد: ترمیم جداول، پیاده‌روها، لکه‌گیری آسفالت، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و پارک‌ها، زیباسازی شهر با آذین‌بندی، نورپردازی، فضاسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی از دیگر ضروریات است.

به گفته وی ارائه‌ اطلاعات مسافرتی و گردشگری به مسافران در مبادی ورودی شهر خمام در قالب بروشور، نصب پرده و بنر با هدف تسهیل در شناسایی مقاصد سفر، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ مسافران را به‌همراه داشته و از ترافیک احتمالی نیز جلوگیری می‌کند.

این مسئول همکاری و تعامل همه‌جانبه‌ شهرداری خمام درباره صدور مجوز نصب چادرهای امداد و نجات و گردشگری در سطح بخش، جلوگیری از پارک‌خوابی مسافران و هدایت آنها به مراکز اسکان آموزش و پرورش را از جمله برنامه‌های اصلی ستاد عنوان کرد.

وی با تاکید بر آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان، خواستار اختصاص گروه ویژه برای اداره‌هایی مانند آب، برق، گاز و تلفن در ایام تعطیل شد.

ذاکراستقامتی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم درباره اختلالات احتمالی خودپردازها و تامین نقدینگی بانک‌ها شده است، ادامه داد: برای تامین سوخت جایگاه‌ها مناسب با پیش‌بینی حجم مسافران تمهیدات اندیشیده شده است.

وی آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌ها توزیع مناسب ارزاق عمومی به‌ویژه نان، میوه و دیگر اقلام پرمصرف، تامین آرد مورد نیاز نانوایان و افزایش ساعت فعالیت و شیفت‌بندی آنها را ضرورت دانست.

بخشدار خمام از مدیران دستگاه‌ها، نیروی انتظامی و شهرداری که به‌ منظور مدیریت بحران برف اخیر خدمات‌رسانی ویژه داشته‌اند قدردانی کرد و متذکر شد: شهرداری خمام به‌ صورت تمام‌وقت در حال خدمات‌رسانی بوده است.

رئیس آموزش و پرورش خمام هم در جلسه مذکور از اختصاص 5 مدرسه با 58 کلاس برای مسافران خبر داد و گفت: مقدمات لازم فراهم شده و با امکانات موجود کلاس‌ها تجهیز می‌شوند.

عباس پیرخندان تصریح کرد: برخی مدارس به‌ صورت رزرو پیش‌بینی شده‌اند.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری خمام نیز در جلسه مذکور گفت: اختصاص پارکینگ رایگان برای مسافران نوروزی، در نظر گرفتن کمپینگ موقت برای استقرار مسافران در محل یکشنبه‌بازار، از جمله اقدام‌های نوروزی است.

محمدرضا اکبرپور بازسازی طرح آب‌نمای پارک آفتاب، آذین‎بندی و نورپردازی پارک‌ها، کاشت و جایگزینی نهال در سطح شهر، کاشت 80 سطل زباله در سطح شهر را از جمله برنامه‌های شهرداری خمام برشمرد.

وی پیگیری آسفالت خیابان‌ها در صورت مساعد شدن وضعیت هوا و غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: تلفن 4223211 شهرداری خمام به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌ پاسخگویی است.

به گزارش فارس، جلسه مذکور با حضور روسای اداره‌های بخش خمام و بانک‌های ملی، صادرات، سپه، کشاورزی و مسکن برگزار شد.

انتهای پیام/2300/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول