اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مصلی بقیة‌الله کاشان

2 هزار و 200 دانش‌آموز کاشانی جشن بندگی گرفتند

دو هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان کاشان در آیین باشکوه جشن تکلیف در مصلی بقیةالله‌الاعظم شهرستان کاشان شرکت کردند.

2 هزار و 200 دانش‌آموز کاشانی جشن بندگی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان ظهر امروز در آیین جشن تکلیف 2 هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان مدارس دخترانه این شهرستان در مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان اظهار داشت: یکی از بهترین الطاف خداوند به انسان، رسیدن به سن بلوغ و تکالیف شرعی است که به او واجب می‌شود تا زندگی خود را بر اساس تکالیف شرعی که خداوند برای او تعیین کرده است، قرار دهد.

حسین حنطه‌ای با اشاره به این که سید ابن طاووس یکی از فقهای تاریخ اسلام برای فرزندانش که به سن بلوغ می‌رسیدند، جشن تکلیف برگزار می‌کرد، افزود: جشن تکلیف روز بلوغ شرعی کسانی است که در گستره دین اسلام قرار گرفته‌اند تا با خدای سبحان راز و نیاز و عبادت کنند.

وی رسیدن به سن تکلیف و اجرای برنامه‌های جشن تکلیف را برای دانش‌آموزان خاطره انگیزترین دوران دبستان دانست و گفت: در تعالیم دینی تأکید شده از سنین چهار تا پنج سالگی کودکان را با نماز و احکام شرعی آشنا کنید و آنها به اجرای احکام شرعی تمرین دهید.

مدیر آموزش و پرورش کاشان خاطرنشان کرد: دختران در 9 سالگی و پسران در 15 سالگی احتساب سال قمری باید در مسیر عبودیت خداوند به طور جدی گام نهند و طعم بندگی پروردگار را از عمق جان بچشند.

حنطه‌ای در ادامه متذکر شد: علاوه بر اجرای همزمان جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر سوم دبستان شهرستان کاشان در دبستان‌های بخش‌های قمصر، برزک، جوشقان قالی، نیاسر و مشکات نیز برگزار می‌شود.

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس سوم مدارس دخترانه شهرستان کاشان همراه با برنامه‌های آموزشی حجت‌الاسلام محسن راستگو کارشناس مذهبی صدا و سیما و سرود دسته جمعی 2 هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان کلاس سوم ابتدایی مدارس کاشان در مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول