اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی استان زنجان مطرح کرد

توصیه‌های طلایی پلیس زنجان در پیشگیری از سرقت منزل

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همواره با پایان سال و خالی شدن منازل از سکنه سارقان درصدد رسیدن به اهداف خود هستند که لازم است همشهریان با رعایت نکاتی از سرقت پیشگیری کنند.

توصیه‌های طلایی پلیس زنجان در پیشگیری از سرقت منزل

جعفر کردلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان اظهار داشت: شهروندان تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری و برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها همه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل‌آویز مطمئن مجهز کنند، تصریح کرد: مردم هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی منزل اکتفا نکرده و همه درهای داخلی ساختمان اهم از پشت‌بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و... را قفل کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل توپی قفل درهای ورودی را تعویض و کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهروندان کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارند، متذکر شد: با این حال از باز گذاشتن درب ورودی منزل حتی برای مدت کوتاهی در طول شبانه‌روز خودداری کنند.

کردلو به شهروندان توصیه کرد از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کرده و همواره دقت کنند تا کلید خود را بر روی قفل در جای نگذارند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی‌زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهند، گفت: برای امنیت محل خود در شب از نگهبانان محلی و مورد تایید نیروی انتظامی استفاده کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه شهروندان از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر در حیاط منزل به ویژه در کنار دیوار خودداری کنند، یادآور شد: همچنین حتی‌الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشداردهنده مجهز کنید.

این مسئول اذعان داشت: شهروندان از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر و مقدار بسیار وجوه نقد در منزل بپرهیزند و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در منزل هستند از پنهان کردن آن به صورت یکجا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنند.

کردلو با اشاره به اینکه همشهریان نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آنها ندارند از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنند، اظهار داشت: همچنین از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی همشهریان خانه‌های خالی از سکنه و نیمه‌ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم در مواقعی که به مسافرت می‌روند از همسایگان و اقوام مورد اطمینان خود بخواهند که از منزل مراقبت کنند، افزود: همچنین از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزند.

این مسئول بیان داشت: هموطنان از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک شماره و سایر مشخصات آنها را یادداشت و سریعاً به مراکز 110 پلیس اطلاع دهند.

کردلو با بیان اینکه همشهریان از باز کردن در بر روی افراد ناشناس به ویژه به هنگام شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنند، ادامه داد: مردم شب‌ها هنگام استراحت درهای ورودی ساختمان را قفل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان در مواقع خالی بون منزل از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری و حتی‌المقدور از کلیدهای زمان‌دار خودکار استفاده کرده و یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهند که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان متذکر شد: همشهریان به زنگ‌های بی‌وقت و بی‌مورد تلفن و منزل بی‌توجه نبوده و آنها را به عنوان زنگ خطر تلقی کنند و حتی‌الامکان منزل خود را برای گردش یا ملاقات دوستان و فامیل به صورت یکسان و یکنواخت ترک نکنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم از قرار دادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری و به هنگام ترک منزل همه پرده‌ها و کرکره‌ها را نکشند و برخی از آنها را به همان صورت بگذارند که در حالت عادی از آن استفاده می‌کنند، گفت: ساکنان منزل به ویژه افراد مسن و نیز افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند از باز کردن در به روی افراد ناشناس جداً خودداری کنند.

کردلو با بیان اینکه مردم با نصب حفاظ، قفل شب بند و چشمی بر روی در ورودی آپارتمان خود از غافلگیر شدن خود و اعضای خانواده پیشگیری کنند، اظهار داشت: همشهریان محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارند.

وی با اشاره به اینکه همشهریان از افشا کردن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیای باارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند جداً بپرهیزند، ادامه داد: مردم از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و... به داخل منزل خود ممانعت کرده و از ورود افرادی که به عنوان مامور انتظامی، دارایی، شهرداری، سرشماری و کارگر خدماتی، مامور آب، برق، تلفن، گاز و... به منزل شما مراجعه می‌کنند پیش از شناسایی دقیق آنها ممانعت به عمل آورده و در صورت حصول اطمینان فقط اجازه ورود ایشان به محدوده مورد نیاز را بدهید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه همشهریان اسناد و مدارک معتبر، دسته چک، و دفترچه‌های حساب بانکی را در محلی مطمئن و به دور از دسترس دیگران نگهداری کنند، گفت: چنانچه در همسایگی شما افراد معتاد و مظنون به خلافکاری سکونت دارند و یا مواردی مثل رفت و آمد و جابه‌جایی مشکوک صورت می‌گیرد مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های 110 و یا کلانتری محل خود گزارش کنند.

این مسئول اذعان داشت: چنانچه فرد و یا افرادی با ادعای ماموریت، استفاده از پشت بام منزل برای دستگیری متهم درخواست کرد کارت شناسایی و حکم ماموریت آنها را رویت و در صورت حصول اطمینان می‌توانید سریعاً هویت فرد را از کلانتری محل یا منطقه انتظامی مربوطه استعلام کنید.

کردلو با اشاره به اینکه مردم پس از شستشوی فرش از پهن کردن آن بر روی دیوار یا پشت بام بدون مراقبت‌های لازم خودداری کنند، افزود: سارقان معمولا مناطقی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که از ساختمان‌های دیگر دورتر، فاقد حفاظ، دارای ساکنان کم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه‌ای را در آن شناسایی کرده باشند و بر اساس شناسایی قبلی آنها دسترسی به راه‌های فرار در آن بیشتر باشد اگر این مسئله شامل تعدادی از شهروندان می‌شود پس غفلت نکنید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شماره سریال لوازم برقی و با ارزش منزلتان را یادداشت و در جای مطمئن نگهداری کنید تا در هنگام بروز سرقت پس از کشف تحویل آنها به شما با سهولت انجام شود و حتی‌الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل را به سیستم هشداردهنده مجهز کنید و از نگهداری وجود نقد و اشیای قیمتی در منزل بپرهیزید.

انتهای پیام/73008/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول