اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تاکید کرد

اختصاص بهترین معلمان به مقطع ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است و توجه به مرحله ابتدایی مدارس و اختصاص بهترین معلمان به مقطع ابتدایی و قوی کردن نظام آموزشی از پایه باید مورد توجه قرار گیرد.

اختصاص بهترین معلمان به مقطع ابتدایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس لامعی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم، اظهار کرد: سن نوجوانی و جوانی شخصیت فرد را رقم می‌زند و اگر در این سن اولیاء و خانواده و به ویژه آموزش و پرورش که حدود 12سال این نوجوانان را پرورش می‌دهد به خوبی به وظیفه خود عمل کنند در آینده با مشکلات کمتری روبه رو هستیم.

 

وی اذعان کرد: وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت، آموختن شیوه درست زندگی کردن و پرداختن به آزمون بزرگ کنکور و سربلندی دانش‌آموز در آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز اگر به جوانان و نوجوانان شیوه درست زندگی کردن را آموزش داده شود به موفقیت‌های بزرگی در آینده دست می‌یابد.

لامعی اذعان داشت: باید تعلیم را از حافظ محوری خارج و به مهارت چگونه زندگی کردن هدایت کنیم و مهارت نه گفتن را به فرزندان آموزش دهیم.

وی افزود: دانش‌آموزان را باید به طرف خود کنترلی هدایت کنیم تا به مرحله ایمان و خود باوری برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با توجه به اثرگذاری در سنین نوجوانی و جوانی، گفت: در شرایط نوجوانی و جوانی تنها گروهی که بیشترین تاثیرگذاری را بر روی فرد دارد هم سن و سالان و دوستان نوجوان است پس باید شیوه دوست‌‌یابی را دانسته و آموزش داد.

لامعی بازوی توانمند آموزش و پرورش خراسان جنوبی را بافت فرهنگی و مذهبی مردم عنوان کرد و افزود: وجود فرهنگ بالا در استان و اعتقادات مذهبی در جلوگیری از بسیاری از تخلفات و مشکلات در خراسان جنوبی جلوگیری کرده است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به عنوان خمیر مایه و متولی امر آموزش تلاش کند تا جامعه را به سمت ایمان و خلاقیت هدایت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر بحث آموزش دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ انقلاب و قرآن در حفظ جوانان و نوجوانان با مشکلات آینده موثر و مهم است.

این مقام مسئول بیان کرد: بهترین الگو برای دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان شهدا هستند و برداشت از زندگی شهدا، اعتماد به نفس، عزت نفس و خود کنترلی شهدا بهترین الگوی کاربردی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که سرمایه و آینده کشور را پرورش می‌دهد، یادآور شد: وظیفه آموزش و پرورش بسیار سنگین است و توجه به مرحله ابتدایی مدارس و اختصاص بهترین معلمان به مقطع ابتدایی و قوی کردن نظام آموزشی از پایه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول