اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر شعار سال آینده دانشگاه علوم پزشکی است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در بحث سلامت شعار سال آینده دانشگاه علوم پزشکی است.

پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر شعار سال آینده دانشگاه علوم پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کوروش ساکی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت قضایی لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این کارگروه‌های سلامت به سمت پیشگیری برویم زیرا متاسفانه بسیاری از بیماری‌های غیر واگیر مانند رفتارهای کم‌خطر و بیماری‌های قلبی و عروقی که امروزه در ردیف تصادفات قرار گرفته است در حال افزایش است.

وی افزود: این کارگروه‌ها می‌توانند در خصوص حساسیت‌زایی، کنترل، نظارت و پایش تاثیر زیادی داشته باشند.

ساکی یادآور شد: آمار بیماری‌های تب‌مالت، سالت و کریمه کنگو زیبنده این استان و در شأن مردم لرستان نیست و این نشان‌دهنده این است که ما باید به صورتی عمل کنیم که یک سیر نزولی در این خصوص داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: اگر ما عاقبت رفتارهایی مانند خودسوزی را به افراد نشان دهیم می‌تواند در کاهش این رفتارهای ناپسند تاثیر بسزایی داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: برخی از استان‌ها مانند ایلام به علت اینکه حساسیت‌های زیادی نشان داده‌اند توانسته‌اند این آمار را پایین آورند.

ساکی افزود: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بیماری‌ها و جلوگیری از آنها داشته باشد لذا اگر یکی از این دستگاه‌ها همکاری نداشته باشد برنامه‌ها تاثیرگذار پیش نمی‌روند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه بعد از تعطیلات عید از 18 فروردین هفته سلامت نام‌گذاری شده لذا شعار سال آینده بحث سلامت ما، پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر نامیده شده است.

این مسئول گفت: یکی از برنامه‌هایی که در ایام نوروز در دستور کار است کنترل و نظارت بیشتر بر رستوران‌ها و مراکز تفریحی است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی ارزش جان انسان را ندارد اما متاسفانه ما شاهد این هستیم که به راحتی از فاضلاب در کشاورزی‌ها استفاده می‌شود که متاسفانه هنوز در این زمینه ورود تاثیرگذاری نداشته‌ایم.

ساکی یادآور شد: به دلیل اهمیت ندادن ما به این موضوعات و کنترل نداشتن، متاسفانه بسیاری از بیماری‌ها مانند هاری در لرستان روبه افزایش است.

انتهای پیام/85001/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول