اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تاریخ پیدایش هیئت‌های مذهبی تدوین شود

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تدوین و تالیف تاریخ پیدایش هیئت‌های مذهبی تاکید کرد.

تاریخ پیدایش هیئت‌های مذهبی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در جلسه‌ای با هیئت‌های مذهبی استان مازندران اظهار داشت: سابقه تشکیل هیئت‌های مذهبی به کلاس درس امام حسین(ع)، امام صادق(ع) و امام باقر (ع) و دیگر ائمه اطهار بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه برای زنده نگه‌ داشتن قیام عاشورا هیئت‌های مذهبی به صورت تشکل سامان یافتند، افزود: هیئت‌های مذهبی در میان شیعیان با انگیزه سیاسی و مذهبی قیام عاشورا تشکیل شد.

طبرسی، هم و غم شیعیان را حفظ و حراست از عاشورا دانست و ادامه داد: پیشینیان، میراث عاشورا با سختی حفظ کردند و حال نوبت ما است که از آن صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه گروهی باید تاریخ پیدایش و دوام هیئت‌های مذهبی را گردآوری و تدوین کنند، تصریح کرد: شناسنامه فعالیت هیئت‌های مذهبی باید مشخص شود.

امام جمعه مرکز مازندران، شناسنامه انقلاب اسلامی را عاشورا، غدیر و بعثت دانست و گفت: انقلاب اسلامی به شرق و غرب وابسته نیست، ریشه انقلاب در عاشورا پیوند زده شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب قصد بی‌محتوا کردن عزاداری‌ها را دارند، افزود: هیئت‌های مذهبی با خارج شدن از حالت شعاری باید شعوری شوند.

طبرسی خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی به دلیل قیام امام حسین(ع) به صورت غیرمستقیم سیاسی بود.

وی با تاکید بر اینکه در روند فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باید تجدیدنظر شود، تصریح کرد: با کثرت هیئت‌های مذهبی در مازندران شناسنامه‌دار شدن، برنامه محور بودن، افزایش محتوای فرهنگی و ساماندهی مداحان در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول