اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان خبر داد

گروه سنی 16 تا 23 سال؛ بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری گروه سنی 16 تا 23 سال و سپس گروه سنی 8 تا 15 سال هستند.

گروه سنی 16 تا 23 سال؛ بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری

مسعود دهبانی‌صابر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی چهارشنبه‌سوری است که در شب آخرین چهارشنبه سال برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در طول تاریخ، این سنت کهن دستخوش تغییرات و نوساناتی بوده و بخش هایی از این رسم حذف و رفتارهای دیگری به آن اضافه شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: این تغییرات در چند دهه اخیر چشمگیرتر بوده و رفتارهایی به رسم چهارشنبه‌سوری افزوده شده که با روح اصلی آن مغایرت اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نارنجک و ترقه‌های پر سر و صدا و آتش‌افروزی‌های گسترده و مهیب با روح اصیل و ایرانی این سنت کهن در تعارض است چرا که آزار و اذیت دیگران و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم، گناه محسوب می‌شود.

دهبانی‌صابر تصریح کرد: انجام برخی رفتارهای ناهنجار و نامتعارف به بهانه چهارشنبه‌سوری همه ساله حوادث ناگواری را رقم می‌زند و علاوه بر ایجاد خسارت‌های مالی، تلفات انسانی نیز در بردارد که کام ایرانیان را در آستانه سال نو تلخ می‌کند.

وی ابراز داشت: به جمع قربانیان این حوادث باید کسانی را اضافه کرد که هیچ دخالتی در ایجاد این خطرآفرینی ندارند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به آسیب‌های چهارشنبه‌سوری افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری گروه سنی 16 تا 23 سال و سپس گروه سنی هشت تا 15 سال هستند.

وی اضافه کرد: در این راستا سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان طبق روال سال‌های گذشته همچون نهادهای دیگر دولتی در راستای پیشگیری و کنترل حوادث چهارشنبه آخر سال اقداماتی را انجام داده است.

دهبانی‌صابر بیان داشت: از جمله اقدامات می‌توان به چاپ و توزیع یک‌هزار عدد پوستر آموزشی هشدارهای ایمنی چهارشنبه‌سوری و نصب در مدارس سطح شهر، چاپ و توزیع 3 هزار جلد بروشور آموزشی برای آگاهی والدین از عوارض شرکت کودکان در چهارشنبه‌سوری اشاره کرد.

وی عنوان کرد: چاپ و توزیع 2 هزار جلد بروشورهای آموزشی برای کودکان پنج تا 10 سال تهیه شده که با رنگ‌آمیزی تصاویر، انگیزه آنها در آموزش هشدارهای چهارشنبه‌سوری تقویت می‌‌کند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان افزود: طی سال‌های اخیر با همکاری نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و نهادهای درگیر در بحث کنترل چهارشنبه آخر سال، حادثه خاصی گزارش نشده و حریقی که دلیل آن آتش‌افروزی و یا آتش‌بازی در چهارشنبه آخر سال باشد وجود نداشته است.

وی با اشاره به رعایت موارد ایمنی به شهروندان عنوان کرد: از مواد محترقه و منفجره و ترقه و فشفشه دست‌ساز استفاده نکنید.

انتهای پیام/89007/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول