اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری خراسان‌جنوبی خبر داد

نبود پایگاه نظام پرستاری در خراسان‌جنوبی

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری خراسان‌جنوبی گفت: نبود پایگاه نظام پرستاری در استان مهمترین چالش در این بخش است.

نبود پایگاه نظام پرستاری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین محمودی‌راد صبح امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: پرستاری خراسان جنوبی همپای مجموعه پرستاری کشور در تمامی ابعاد رشد فزاینده‌ای داشته است.

وی با بیان این‌که در بحث آموزش پرستاری قبل از انقلاب مدارس بهیاری در بیرجند وجود داشته است، تصریح کرد: بعد از انقلاب دانشگاه علوم پزشکی در دوره‌های کارشناسی و ارشد پرستاری پذیرش داشته است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری خراسان جنوبی با بیان این‌که از نظر کمی و کیفی نیز در حوزه پرستاری استان رشد داشته‌ایم، اذعان داشت: از نظر کمی افزایش بیمارستان را بعد از انقلاب در استان داشته‌ایم.

محمودی‌راد با بیان این‌که کیفیت خدمات پرستاری در استان بهتر شده است، ادامه داد: خدمات تخصصی‌تر و علمی‌تر شده است.

وی از افزایش بخش‌های تخصصی در بیمارستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: در این زمینه بخش‌های ccu و icu‌ در بیمارستان‌ها افزایش داشته است.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری خراسان جنوبی با بیان این‌که کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه پرستاری استان وجود دارد، افزود: کمبود پرستار در استان سبب نارضایتی مردم شده است.

محمودی‌راد از وجود پرستاران کارشناس و کارشناس ارشد در استان خبر داد و متذکر شد: آنها نمی‌توانند از توانایی عملی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروی کمک پرستار و بهیار در استان کمبود داریم.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال 81 سازمان نظام پرستاری آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: استانداردهای حرفه‌ای پرستاری باید شناسایی شود.

محمودی‌راد از تشکیل تعاونی‌های پرستاری در استان خبر داد و اذعان داشت: برای تقویت روحیه پرستاران مسابقات ورزشی در بین آنها برگزار شده است.

وی نبود پایگاه مناسب برای نظام پرستاری استان را مهمترین چالش در این بخش دانست و ادامه داد: چند سالی است که اتاق 25 متری در بیمارستان امام رضای بیرجند به نظام پرستاری استان اختصاص یافته است. 

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری خراسان جنوبی با بیان این‌که گرفتن زمین در شمال شهر بیرجند برای این بخش قطعی شده است، یادآور شد: با قمیت کارشناسی این زمین 125 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

محمودی‌راد با بیان این‌که نظام پرستاری توانایی پرداخت این قیمت را ندارد از استاندار خراسان جنوبی خواست قیمت این زمین به صورت منطقه‌ای محاسبه شود.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول