اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر برگزار شد

همایش «تجسد کالبدی تعامل بینش بومی و اکنون» با موضوع بافت قدیم بوشهر

همایش یک روزه‌ای با عنوان «تجسد کالبدی تعامل بینش بومی و اکنون» در خصوص معماری بافت قدیم بندر بوشهر برگزار شد.

همایش «تجسد کالبدی تعامل بینش بومی و اکنون» با موضوع بافت قدیم بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، این همایش صبح امروز به همت کانون معماران نو اندیش بوشهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و شهرداری بندر بوشهر در سالن اجتماعات بانک صادرات بوشهر برگزار شد.

ابراهیم فروزانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در این همایش حضور اساتید را مغتنم و پاره‌ای از معضلات و رویکردهای سازمان را خصوصا در عرصه تعامل و استفاده از حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش هدف از این سمینار در پی مباحث مطرح شده میان اعضای کانون و سایر متخصصان عرصه معماری و شهرسازی که مدتها مورد بحث قرار گرفته بود ، تلاش برای رسیدن به یک پاسخ متفق میان متخصصان و نظام اجرایی و سیاست‌گذاری در خصوص شیوه تعامل با بافت تاریخی و نقش آن در شهر و همچنین رسیدن به راهکاری برای استفاده از ظرفیت‌های بافت تاریخی و هویت بخشی به معماری فعلی جامعه بود.

در این همایش دکتر سید احمد محیط طباطبایی و احمد منتظر از اساتید دانشگاه و با سابقه مدیریت اجرایی و سیاستگذاری حوزه میراث فرهنگی حضور داشتند.

محیط طباطبایی با ارائه یک بحث نظری و رویکرد کلان به تاریخ با تطبیق آن با جغرافیای منطقه از دریچه‌ای متفاوت به تشریح مفهوم هویت و اصالت پرداخت.

احمد منتظر نیز با ارائه 2 نمونه انجام شده از پروژه‌های مرمت بافت تاریخی در شهرهای اصفهان و لافت چالش‌های پروژه‌های مذکور و شیوه غلبه بر آنها را مورد بررسی قرار داد که بسیاری از آن چالش ها امروزه پیش روی شهر یوشهر نیز قرار دارد.

در این سمینار یک نمونه موفق مرمتی از پروژه‌های انجام شده در بافت تاریخی شهر بوشهر که توسط بخش خصوصی انجام گرفته توسط دکتر کولیوند ارائه شد.

در ادامه برنامه از کتاب بن مایه‌های بومی در معماری بوشهر اثر بهروز مرباغی رونمایی شد.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول