اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

نظارت دقیقی بر مراقبت و پرستاری در بیمارستان‌ها وجود ندارد

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید به ازای هر تخت دو نفر پرستار داشته باشیم، گفت: متاسفانه نظارت دقیقی بر مراقبت و پرستاری در بیمارستان‌ها وجود ندارد.

نظارت دقیقی بر مراقبت و پرستاری در بیمارستان‌ها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار محمد میرزابیگی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار و سالروز میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: متاسفانه بیش از 150 چالش مهم در حوزه مراقبت پرستاری کشور وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نداشتن متولی نظام سلامت با وجود اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم به سمتی برویم که مردم از خدمات به صورت علمی احساس رضایتمندی کنند اظهار داشت: باید با ایجاد انگیزه در پرستاران به نقطه‌ای برسیم که نظام سلامت در عرصه پرستاری احساس کارآمدی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظارت بر امور پرستاری با صدور پروانه‌های صلاحیت حرفه‌ای صورت می‌گیرد؛ افزود: حرفه پرستاری باید بیش از پیش به سمت علمی شدن حرکت کند و دانشکده‌ها نیز باید به سمت نظام بالینی حرکت کنند و بتوانند در سطح بین‌المللی به جایگاه اصلی خود برسند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه نظام پرستاری کشور رضایتمندی مردم از خدمات درمان و پرستاران است تاکید کرد: در یک برنامه کوتاه مدت برای جبران عقب‌ماندگی‌ و کمبودهای نیرو در این حوزه براساس ابلاغ صورت گرفته، بیمارستان‌ها می‌توانند از دانشجویان ترم 6 به بعد در بخش‌های عمومی بهره بگیرند که آن نیز دارای شرایط خاصی است که در دستورالعمل‌ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام پرستاری ما باید به سمتی حرکت کند که بتواند به استانداردهای موجود در کشور برسد افزود: ما باید به ازای هر تخت دو نفر پرستار داشته باشیم اما متاسفانه این میزان در میانگین کشوری به ازای هر تخت هفت دهم در هر 24 ساعت است.

وی با بیان اینکه نظام سلامت در ابعاد و حوزه‌های مختلفی اعم از بهداشت، درمان، پیشگیری و بازتوانی به مردم ارائه خدمت می‌کند عنوان کرد: متاسفانه نظارت دقیقی بر مراقبت و پرستاری در بیمارستان‌های غیردولتی تاکنون نبوده و ما در بیمارستان‌های دولتی نیز رضایتمندی مناسبی از مراقبت و پرستاری در میان ارائه‌دهندگان، اعضای تیم سلامت، سازمان‌های ارائه‌ دهنده وجود ندارد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت از صدور مجوز برای ایجاد مراکز مراقبت پرستاری خبر داد و گفت: ایجاد این مراکز می‌تواند به بیمارستان‌ها در ارائه خدمات مراقبت و پرستاری کمک بسیار بزرگی باشد و مردم می‌توانند از خدمات و برکات این مجموعه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/2202/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول