اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

حوزه علمیه به جای تربیت فیلم‌ساز باید مبلغ دینی تربیت کند

نماینده ولی فقیه در اصفهان هنر اصلی حوزه‌های علمیه را قلم و بیان توصیف کرد و گفت: حوزه علمیه به جای تربیت فیلم‌ساز باید مبلغ دینی تربیت کند.

حوزه علمیه به جای تربیت فیلم‌ساز باید مبلغ دینی تربیت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره اشراق خاطرنشان کرد: هنرمندترین افراد در حوزه علمیه پرورش یافته‌اند که در نوشتن و سرودن شعر تبحر داشته و در واقع خواستگاه ادبیات و شعر در ایران از حوزه‌های علمیه بوده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: قلم و بیان دو هنری هستند که از سوی خداوند به انسان عطا شده و این دو هنر بسیار ارزشمند جزو هنرهایی هستند که در حوزه‌های علمیه مورد توجه واقع شده و بسیار پیشرفت کرده و از کاربردهای آنها برای تبلیغ دین استفاده شده است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: هنرمندانی که از قلم و بیان می‌خواهند استفاده کنند نباید این دو نعمت را علیه خداوند به کار گیرند، روحانیت هرگز از خدادادی بودن این دو هنر ارزشمند چشم‌پوشی نکرده است و به همین جهت بهترین استفاده را از آنها کرده، استفاده درست از نعمت‌های الهی یکی از هنرهایی است که حوزویان باید به هنرمندان غیر حوزوی انتقال دهند.

وی سخنرانی در دوران قبل از انقلاب اسلامی را منحصر در حوزه علمیه ذکر کرد و افزود: پس از انقلاب هنر بیان و سخنرانی از انحصار حوزه خارج شد و افراد غیر حوزوی نیز به برکت انقلاب اسلامی توانستند از این نعمت استفاده کنند.

طباطبایی‌نژاد بیان و قلم را دو هنر بسیار ارزشمند و مهم توصیف کرد و گفت: به علت اهمیت قلم و نوشتن پژوهش یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه علمیه است که باید به آن بیش از پیش عمل شود، در حوزه علمیه مقصود و هدف از دروس حوزوی دانستن است نه خواندن.

وی ادامه داد: در عرصه هنر وظیفه حوزه تربیت مبلغ است و باید از ظرفیت‌های جوانان برای ایجاد آثار هنری استفاده کرد نه این که یک روحانی با لباس روحانیت به ساخت فیلم بپردازد، در واقع هنر روحانیت و حوزه علمیه قلم زدن و بیان است و این هنرها آنقدر کم ارزش نیستند که بخواهیم به سراغ هنرهای دیگران برویم و از هنر اصلی خود دور شویم.

وی در پایان ضمن تأکید بر لزوم اهتمام حوزه‌های علمیه برای قوی‌تر کردن هنرهای سنتی حوزه اضافه کرد: هنرهای فراوانی در حوزه وجود داشته که با تشکیل دانشگاه برخی از آنها از انحصار حوزه خارج شدند و باید بیش از هر هنری تمرکز سازمان تبلیغات بر هنرهای اصیل و قدیمی موجود در حوزه باشد و سعی شود بیشتر از هر چیز به هنر اصیل حوزوی یعنی بیان خوب، خط خوب و نوشتن تمرکز کنند.

انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول