اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اختتامیه جشنواره نخستین جایزه ادبی ارومیه

داستان‌نویسان برگزیده ارومیه‌ای تقدیر می‌شوند

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: همزمان با اختتامیه جشنواره نخستین جایزه ادبی ارومیه از نویسندگان برتر داستان‌نویس ارومیه‌ای طی مراسمی تقدیر می‌شود.

داستان‌نویسان برگزیده ارومیه‌ای تقدیر می‌شوند

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: داوری آثار ارسال‌ شده به دبیرخانه نخستین جایزه ادبی ارومیه خاتمه یافته و عناوین کتب و آثار برگزیده در مراسم اختتامیه این جشنواره اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه هشت داور استانی در دو مرحله آثار ارسال شده را مورد ارزیابی و داوری قرار دادند، گفت: در مرحله نخست آن پنج نفر و در مرحله نهایی نیز سه نفر مسئولیت داوری آثار را بر عهده داشته‌اند.

نوروزی با اشاره به انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب داستان برگزیده جشنواره، گفت: این کتاب از بین 14 کتاب داستانی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، به عنوان کتاب برتر جشنواره انتخاب شده است.

وی همچنین از انتخاب سه اثر داستانی به عنوان آثار برگزیده جشنواره نخستین جایزه ادبی ارومیه خبر داد و افزود: این تعداد اثر نیز با نظر داوران به عنوان آثار برگزیده از میان 80 عنوان اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این جشنواره از اساتید برجسته حوزه ادبیات داستانی استان به عنوان داوران جشنواره استفاده شده بود، گفت: بر اساس نظر هیئت داوران، سطح آثار ارسال شده به دبیرخانه در سطح ادبی بسیار بالایی بودند به طوری که برخی از آثار قابلیت مطرح شدن در سطح ملی را نیز دارا هستند.

نوروزی همچنین با مثبت ارزیابی کردن کیفیت و محتوای آثار و تناسب آنها با موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، به چشم‌انداز این حرکت در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ادامه این روند بتوانیم در سال‌های آینده این جشنواره را ابتدا به صورت استانی، سپس منطقه‌ای و در نهایت در سطح ملی برگزار کنیم.

وی با اشاره به نقش هنر داستان‌نویسی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و زندگی شخصی افراد و همچنین بهره‌گیری از آن در خلق مجموعه‌های داستانی و تلویزیونی، تصریح کرد: داستان عرصه‌ای است که به راحتی می توان اندیشه‌های فردی، اجتماعی و حتی تاریخی و بشری را در آن مطرح کرده و از این طریق آن را وارد زندگی افراد کرده و پیام‌های آن را به مخاطبان القا کرد.

نوروزی همچنین با اشاره به وجود توان ادبی بالا در استان، گفت: آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در زمینه داستان‌نویسی دارد که هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره، ضمن شناساندن شخصیت‌های برجسته این عرصه به جامعه و هنرمندان نوظهور آن، حمایت از علاقمندان ورود به این زمینه هنری بوده است.

گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه برابر با 21 اسفند ماه در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان واقع در پارک ملت برگزار شده و در آن ضمن تقدیر از هنرمندان فعال این حوزه، به آثار برگزیده و راه‌یافته به بخش نهایی جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول