اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بابلسر تأکید کرد

ضرورت تأسیس مراکز نیکوکاری به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در بابلسر

مدیر کمیته امداد امام خمینی بابلسر بر ضرورت تأسیس مراکز نیکوکاری به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در بابلسر تأکید کرد.

ضرورت تأسیس مراکز نیکوکاری به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در بابلسر

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حسن محسنی امشب در مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری شهید طالبی بابلسر با بیان اینکه همه ساله از 14 تا 21 اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است، اظهار داشت: برگزاری این هفته به منظور جذب کمک‌ها و هدایای مردم به خانواده‌های محروم و نیازمند است که جمع‌آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می‌گیرد.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی نظام و مسئولان را حرکت برای محروم‌زدایی دانست و گفت: در این مسیر وظیفه همه مسئولان و خیران مشخص است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بابلسر با بیان اینکه کمتر از پنج درصد از جمعیت شهرستان بابلسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، بیان داشت: برای رسیدن به خودکفایی و استقلال باید به گونه‌ای عمل شود که تمام قشر جامعه از یک سطح متعادل برخوردار شوند و این حاصل نمی‌شود مگر اینکه تمام توان خود را برای یاری به محرومان به کار بندیم.

محسنی با اشاره به اینکه کمیته امداد طرح‌ها و خدمات گسترده‌ای برای کمک به محرومان مشخص کرده است، افزود: در واقع با برگزاری جشن و مراسمات نیکوکاری می‌خواهیم فرهنگ انفاق و نوع دوستی را در کشور نهادینه کنیم.

وی درباره افتتاح مرکز نیکوکاری شهید طالبی بابلسر اظهار داشت: این مرکز در واقع شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی است که متشکل از مجموعه‌ای از نیروهای مردمی بر حسب علاقه و به‌صورت داوطلبانه برای جذب کمک‌های مردمی و ارائه خدمات به نیازمندان در چارچوب قانون و با نظارت کمیته امداد امام فعالیت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه این مرکز تلاش خود را بر مبنای مشارکت مردمی در امور نیکوکاری و کارآفرینی اجتماعی بنا نهاده است، عنوان کرد: هدف از تاسیس این مرکز توانمندسازی و پشتیبانی از زنان نیازمند و آسیب پذیر، کودکان بازمانده از تحصیل به‌ویژه کودکان کار و خیابان با محوریت باورهای ملی، دینی و بومی است.

محسنی با اشاره به  اینکه تلاش برای تقویت شبکه‌های نیکوکاری امری ضروری است، خاطرنشان کرد: اگر شبکه‌های نیکوکاری تقویت نشوند کمیته امداد با توجه به محدودیت منابع درآمد نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بابلسر با اعلام اینکه تصمیم گرفتیم این مرکز را در کنار مسجد راه‌اندازی کنیم، بیان داشت: مسجد، همواره در طول تاریخ اسلام مرکز جنبش‌ها و حرکت‌های اسلامی بوده است و در آن کارکردهای ویژه‌ای از جمله آموزشی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، مبارزاتی، علمی و اقتصادی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه کارکرد مسجد امروز با روزگار گذشته تفاوت بسیاری کرده است افزود: لازم است برای احیای کارکرد اصلی آن مجددا فعالیت‌هایمان را در داخل مساجد انجام دهیم تا بتوانیم مجددا جایگاه آموزشی و فرهنگی مساجد را تقویت کنیم.

محسنی با اشاره به اینکه حوزه تحت پوشش این مرکز محله شهید طالبی، گلچین‌سرا، خیابان شریعتی، خیابان پاسداران، شهرک میرزایی، شهرک ساحلی، شهرک قائم و فرهنگ‌شهر است، گفت: قرار است در شهرستان بابلسر به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت یک مرکز نیکوکاری تاسیس شود.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول