به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، صابر سپهری در نشست بررسی نتایج کنکور دانشآموزان ناحیه دو اردبیل اظهار داشت: این رویکرد میتواند هم سطح علمی دانشآموزان ما را افزایش دهد و هم جایگاه استان اردبیل را در کنکور ارتقا بخشد.
وی به توجه ویژه دبیران به روشهای نوین تدریس و استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی تاکید کرد و از مدیران مدارس، مشاوران و کارشناسان آموزشی ناحیه دو خواست تا با آنالیز و تحلیل دقیق نتایج کنکور و نمرات درسی به درس دانشآموزان راهکارهای عملی و مناسب جهت ارتقا کیفیت آموزشی در اختیار دبیران و دانشآموزان قرار دهند.
سپهری تصریح کرد: ما در مناطق مختلف با ارزیابی دقیق از نتایج آزمونهای پیشرفت تحصیلی سعی میکنیم نقاط ضعف و قوت را به درستی ارزیابی کرده و یک رویکرد حقیقی را در تقویت این بخش شاهد و ناظر باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: دانشآموزان ما در کنار آموزشهای اساسی باید در حوزه تعلیم و تربیت نیز توانمند باشند تا در این عرصه بتوان بیش از گذشته موفق بود.
علی شهسواری، رئیس گروه آموزش متوسطه دوره دوم ادارهکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی به صورت پاورپوینت به تجزیه و تحلیل و مقایسه میزان پاسخدهی دانشآموزان ناحیه دو به دروس در رشتههای پنجگانه کنکور طی چهار سال گذشته پرداخت و سه عامل عمده توسعه متوازن رشتهها، ظرفیت پذیرش در دانشگاهها و کیفیت آموزش در رتبهبندی کنکور را در نواحی و مناطق تشریح کرد و دروسی را که در مقایسه با کنکور 91 در کنکور 92 پیشرفت داشتهاند و یا درصد پایین کسب کردهاند، مشخص کرد.
در ادامه، نمایندگان دبیران دین و زندگی، مشاوران و مدیران مدارس نقطه نظر و مشکلات حوزه فعالیت خود را در زمینه کنکور مطرح کردند و طوس احمدی حصار معاون آموزش متوسطه اداره کل راهکارهای لازم را ارائه کرد.
پیش از شروع جلسه نیز اصغری نیاری مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل با خیرمقدمگویی به مسئولان استانی و میهمانان از زحمات مدیران، دبیران و مشاوران مدارس ناحیه که در جهت ارتقا سطح علمی و رتبه کنکور شهرستان تلاش میکنند، قدردانی کرد.
انتهای پیام/62003/ذ/ظ1004