اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد

کمبود 25 میلیارد متر مکعب منابع آبی کشور

رئیس فراکسیون محیط زیست و انرژی مجلس با بیان اینکه اکنون در مرحله تنش آبی هستیم، گفت: 25 میلیارد متر مکعب کمبود منابع آبی داریم و در صورت پیشگیری نکردن تا 13 سال آینده به بحران آبی خواهیم رسید.

کمبود 25 میلیارد متر مکعب منابع آبی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا تابش عصر امروز در جمع مدیران استان با  اشاره به وضعیت ریزگردها اظهار کرد: برای ریزگردها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها 55 میلیارد تومان اعتبار در بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آلودگی مهم در کشور وجود دارد، گفت: شرکت نفت و سازمان‌های وابسته به آن موجب این آلودگی شده‌اند و مربوط به منابع نفت‌خیز کشور است و برای این منظور قانون در نظر گرفتند که 4.5 درصد از سهم وزارت نفت باید برای برطرف شدن مشکلات زیست‌محیطی هزینه شود.

عضو شورای‌عالی حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه محیط‌بانان حافظان عرصه‌های طبیعی هستند، تصریح کرد: آنها با کمترین تجهیزات و پناه قانونی و تنها با عشق به طبیعت مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برای تربیت نیروی متخصص تشکیلات آموزشی سازمان باید تقویت شود، گفت: ساختار فعلی سازمان محیط زیست مناسب با حجم مسئولیت‌ها در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی نیست.

تابش افزود: امروزه محیط زیست مانند حقوق بشر جزو مولفه‌های مهم کشورها است.

وی با تصریح بر اینکه مردم باید از ما مطالبه محیط زیست سالم داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت این مهم را محقق کند.

*ادغام محیط زیست با سازمان جنگل‌داری غیرتخصصی است/ کمبود 25 میلیارد متر مکعب منابع آبی کشور

رئیس فراکسیون محیط زیست و انرژی مجلس اقدام سازمان محیط زیست با سازمان جنگل‌ها و مراتع را غیر تخصصی خواند و متذکر شد: این ادغام نباید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از قوانین محیط زیستی کشور مربوط به دهه‌های 40 و 50 است و ما باید قانون‌های صید و شکار و... را اصلاح کنیم.

عضو شورای‌عالی حفاظت محیط زیست یادآور شد باید واقعیت‌های جامعه را ببینیم و مناسب با آن توسعه پایدار در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در مرحله تنش آبی هستیم، گفت: در صورت پیشگیری نکردن تا 13 سال آینده به بحران آبی خواهیم رسید.

تابش با اشاره به اینکه اکنون 25 میلیارد متر مکعب کمبود منابع آب داریم، متذکر شد: اگر هشت درصد عملیات آبخیزداری و 15 درصد راندمان آبیاری کشور را افزایش دهیم تا حدودی مشکل کم‌آبی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2300/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول